Orrin Skrivet januari 18, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2006 Pontosu (ポントス) kanske eller någon som har en bättre ide? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lolonoa_Zoro_93 Skrivet mars 22, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2006 http://www.takase.com/Names/NameInJapanese.htm kan man hitta namn på japanska, bara man kan engelska! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet mars 25, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2006 http://www.takase.com/Names/NameInJapanese.htm kan man hitta namn på japanska, bara man kan engelska! Problemet är bara att namnen står med engelskt uttal... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Siz00r Skrivet maj 30, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2006 aeg :D Adam = Adamu ;P Earth, chikyuu ^^ fast adamu e ju inte så coolt ;P hur gör man med efternamn ? för "Adamu Lord-Ericson" e ju inte så finnt ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 30, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2006 Vad menar du, vad gör man med efternamn? Man gör väl precis som med förnamnen? Lord-Ericson? Heter du så? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Siz00r Skrivet maj 30, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2006 ja ... det gör jag >:) e inte så haj på det där med ändra till "japanska .." men via länken ficka jag reda på adam = adamu ;P men där står ju inga efternamn (jag kan inte det där med hur dom låter osv osv osv ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet maj 30, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2006 Loodo Erikuson maybe? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Siz00r Skrivet maj 30, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2006 Adamu Loodo Erikuson .. ja det låter lite coolt;P tackar så mycket ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
*ronja* Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Hej! Går det att översätta Veronica? =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Till kana? ヴェロニカ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dalthor Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Hur blir det med Ylva på japanska då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Hmm ja du, undrar hur man gör med Y... Iruwa [イルワ] / [イルヴァ]? kanske? Edit: Jag är så snabb ;] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 イレヴァ (Ireva) blir det. Edit: Pixelgamer hann före. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 En annan variant: Ylva -> iiruwa イ-ルワ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 Någon som orkar översätta Erik?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 エリク (Eriku) är ett sätt att skriva det på. Men jag tror att イリク (Iriku) skulle stämma bättre. Det finns inget rätt eller fel så välj det du gillar bäst själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lysse Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 Varför e till i? XD Tror att japaner skulle få fnatt om de såg det med tanke på att många får för sig att vissa namn bara kan transkriberas på ett sätt. ^^; Jag heter Erik i tredjenamn, och använder: エリック (Erikku) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 Beror på hur du vill utala det eftersom katakanan är fonetisk. エリック (Erikku) är dock fel eftersom リ redan är kort så dubbelstavningen är onödig. Koujien har allafall listat Erik som エリク så det kan du se som den officiella stavningen om man ska vara nogrann. Edit: Stavfel... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lysse Skrivet augusti 6, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2006 Då är du välkommen att berätta det för Excite för mig. :3 För de verkar hålla med mig om min version. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 6, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2006 Koujien Kōjien is now widely regarded as the most authoritative single-volume Japanese language dictionary on the market. Tror jag har större tillförlit till Koujien som faktiskt är japansk än vad jag har för Excite som är Amerikansk... Här har du ett exempel på Erik i katakana. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 6, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2006 Jag tycker både och fungerar bra... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 6, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2006 Tycker jag också, tyckte även att イリク gick bra. Men eftersom det uppenbarligen skulle vara 100% korrekt så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet oktober 13, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2006 Ehh... nån som vet vad Daniel heter på Japanska? Tror de är Daineru men är inte riktig säker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 13, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2006 Danieru (ダニエル) skulle jag säga, antar att det var så du menade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet oktober 14, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2006 Danieru (ダニエル) skulle jag säga, antar att det var så du menade. japp,det var det jag menade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg