Claes Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 ku - ra - su betyder på japanska class, dvs lektion. förlåt för min språkliga fuckup.. dvs när man skriver det på katakana. >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Ok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eak-s brother Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 mitt namn är kim så det borde bli kimu vilket på kanji (älsta skriften) betyder hoppets dröm eller hoppets sköldpadda Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 mitt namn är kim så det borde blikimu vilket på kanji (älsta skriften) betyder hoppets dröm eller hoppets sköldpadda Eller många mer betydelser beroende på vilka kanji man använder. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chop Suey Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 Tja va e de för mönster man följer? Jag har förstått att L inte finns, eller? Hur säger man Johan, Pettersson,pettson? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zoulkeeper Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 hur blir jonathan?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet april 12, 2005 Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 hur blir jonathan?? Är rätt säker på att det blir ヨーナタン (Yônatan). Dock om du vill utgå från det engelska uttalet vet jag inte riktigt... kanske ジョナザン (Jonazan)? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 12, 2005 Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 Jag skulle säga ジョーナタン (Jônatan), då japanskans "j" är närmare svenskans än engelskans... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 12, 2005 Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 Jag skulle säga ジョーナタン (Jônatan), då japanskans "j" är närmare svenskans än engelskans... Tvärtom så uttalas japanskans j som engelska j, alltså dj ungefär. Vill man ha svenskans j-ljud så är yo bäst. Yoonatan (ヨーナタン) är det jag skulle använda men det är ju egentligen helt upp till personen i frågas tycke och smak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 12, 2005 Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 Jag skulle säga ジョーナタン (Jônatan), då japanskans "j" är närmare svenskans än engelskans... Tvärtom så uttalas japanskans j som engelska j, alltså dj ungefär. Vill man ha svenskans j-ljud så är yo bäst. Yoonatan (ヨーナタン) är det jag skulle använda men det är ju egentligen helt upp till personen i frågas tycke och smak. Det är inte vad jag har hört, men så lyssnar jag väl inte så noga heller... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 hur skulle "ikkari" bli? har ju tagit mitt nick från Evangelion men då stavas det ju bara med ett k (ikari) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mirre Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Hur blir Mia? Någon som vet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Hur blir Mia? Någon som vet? ミア= Mia Samma som på svenska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Rammestuss Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Rasmus Johansson? väldigt nyfiken^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 ラスムス ヨーハンソン Rasumusu Yo-hanson låter bäst i mina öron... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saltwaterchimp Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 Vad blir Kristian? tacksam för svar ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 Kurisutian クリスティアン Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet april 28, 2005 Anmäl Share Skrivet april 28, 2005 John lär väl bli Jun ungefär? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet april 28, 2005 Anmäl Share Skrivet april 28, 2005 Kurisutian Borde det inte bli Kurisutianu? Jag heter Niklas, alltså Nikurasu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 28, 2005 Anmäl Share Skrivet april 28, 2005 Det kanske beror på att n finns enskilt, medans s inte gör det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saltwaterchimp Skrivet april 28, 2005 Anmäl Share Skrivet april 28, 2005 tackar. finns det någon innebörd i クリスティアン? eller Kurisutian? eller nått? har ingen aning om hur språket fungerar, så förlåt om frågan var dum :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 29, 2005 Anmäl Share Skrivet april 29, 2005 Då Kristian är ett utländskt namn och skrivs i katakana har det tyvärr ingen "djupare mening". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 30, 2005 Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Du får köra på den västerländska betydelsen bara. Christian = kristen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet april 30, 2005 Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Exakt. Vet man vad ens namn betyder så är det bara att ta motsvarande kanjin och sätta katakana i furigana ovanför. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst NiiCiiee Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Är det någon som skulle kunna övesätta mitt namn till japanska? Både med vanliga bokstäver och med tecken? Jag heter Sara Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg