Noir Skrivet november 5, 2005 Anmäl Share Skrivet november 5, 2005 Power metal,heavy metal och musiken från vissa anime serier. favorit band/OSTs: Nostradameus Nocturnal Rites Kannazuki no Miko Dream Evil Hellowen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zionux Skrivet november 5, 2005 Anmäl Share Skrivet november 5, 2005 Jag är en sådan där typ som kan lyssna på allt som går. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet november 5, 2005 Anmäl Share Skrivet november 5, 2005 Skit jag lyssnar på Synth_EBM_etc Alphaville Black Heaven BlutEngel Daft Punk Das Ich Duran Duran Enigma Feindflug Foreigner funker vogt H.I.V. Positiv Juno Reactor Kraftwerk London After Midnight mono no aware morgenstern Slagsmålsklubben Spetsnaz Tarmvred U96 wumpscut Yello Japanskt +DespairsRay+ Aioria angela Aliene Mariage Ayumi Hamasaki AZELEA BAISER Baroque Blue Berry BLOOD Chemistry COLOR DAS;VASSER day after tomorrow deadman Dir en grey Eliphas Levi EXILE Faye Wong (Visserligen Kinesiskt ...) Gackt gazette Guitar Wolf GULLET Heart Of Air hide Ive IZAM Janne Da Arc kagerou Kagrra Klaha Kou Shibasaki Kozi LAREINE Lamiel Lamiss fairy Lacryma Christi Lagna La;Sadies Luna Sea Maaya Sakamoto Madeth Grayll Mai Nakahara MALICE MIZER metronome Megumi Hayashibara m-flo Moi dix Mois move Missalina Rei MUCC Nana Katase Noir fleurir PENICILLIN PIERROT Psycho le Cemu Rentrer en Soi Ring & Lagna Sharon Apple SHAZNA Schwarz Stein SD Children Sex MACHINEGUNS Shounan no Kaze Shelly Trip Realize Sleep My Dear Susumu Hirasawa T.M.Revolution TAMAGO Tamaki Nami TWO-MIX Under17 Utada Hikaru Vivid X Japan Yuki Kajiura Yui Horie wyse ケツメイシ 橋本みゆき Anime Soundtracks Orka skriva upp alla. Men jag föredrar soundtracks gjorda av: Kenji Kawai (Ghost In The Shell, Patlabor) Hajime Mizoguchi (Jin-Roh, Please Save My Earth) Joe Hisaishi (Typ alla Ghibli filmerna) Katsuhisa Hattori (Infinite Ryvius) Tsuneo Imahori (Trigun, Texhnolyze) Susumu Hirasawa (Berserk, Millenium Actress) Tv-Spel soundtracks Här fördrar jag: Yasunori Mitsuda (Chrono Trigger, Xenogears) Nobou Uematsu (Final Fantasy) Norihiko Hibino (Metal Gear Solid 2-3, Zone of The Enders) Motoi Sakuraba (Valkyrie Profile, alla Star Ocean spelen) Akira Tsuchiya (medverkat i de flesta av Atelier spelen) Och lite annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Allt möjligt, men asiatisk punk, synth och grindcore är väl det som går hetast, även om det mesta går ner ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymoose Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Tja, just nu är det mycket Tub Ring, Mr. Bungle, Laibach och Judy & Mary, för lite mer djupgående musikinfo kan ni gå in på Last.fm. Ska jag skriva upp allt jag lyssnar på skulle jag bli sittande ett tag :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Jag föredrar de lite hårdare metal-klasserna. Ex: SEPULTURA CRADLE OF FILTH IN FLAMES MORBID ANGEL MUDVAYNE KREATOR SLIPKNOT Men det går även bra med: LOK SYSTEM OF A DOWN MARILYN MANSON etc. Om det är nåt jag verkligen HATAR så är det pop. Pop och rap och HipHop och sån skit. Brukar bli väldigt frustrerad av att höra det. Techno är väl inte heller direkt nånting som jag står ut med... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Jag föredrar de lite hårdare metal-klasserna. Ex: SEPULTURA IN FLAMES MORBID ANGEL KREATOR SLIPKNOT Men det går även bra med: LOK SYSTEM OF A DOWN etc.. Bra band där, bra bra. Fast du borde försöka bredda din smak, metal är inte allt här i världen Sen så är CoF sjukt dåliga live, bara helt apropå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 Det kanske du har rätt i, men har man växt upp med tre småsyskon som lyssnar på Darin dagarna i ända är det klart att man blir aggressivt insträlld till allt kommersiellt. Jag kan inte lyssna en sekund på popmusik utan att bli frustrerad, men det är inget jag kan göra något åt... Detsamma gäller den mesta musik som spelas på t.ex. NRJ och såna jobbiga radiokanaler... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 Det kanske du har rätt i, men har man växt upp med tre småsyskon som lyssnar på Darin dagarna i ända är det klart att man blir aggressivt insträlld till allt kommersiellt. Jag kan inte lyssna en sekund på popmusik utan att bli frustrerad, men det är inget jag kan göra något åt... Detsamma gäller den mesta musik som spelas på t.ex. NRJ och såna jobbiga radiokanaler... Isåfall borde du ju ogilla Cradle, Mudwayne och Slipknot, om inte ännu mer fler av dina listade band. Metal är inte så okommersiellt som du verkar tro, no offence. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet november 22, 2005 Anmäl Share Skrivet november 22, 2005 Kanske inte, men jag har väldigt svårt att ta till mig "de färgglada" bandens budskap, typ puttenuttig kärlek och sånt. Sen gillar jag inte syntetisk musik heller, sånt som vem som helst kan göra i datorn. Jag kan stå ut med vissa band som spelar icke-alternativ musik, så länge de gör musik och inte en massa konstgjorda dunkljud eller smurfröster eller sånt, även om jag inte direkt GILLAR musiken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 23, 2005 Anmäl Share Skrivet november 23, 2005 Kanske inte, men jag har väldigt svårt att ta till mig "de färgglada" bandens budskap, typ puttenuttig kärlek och sånt. Sen gillar jag inte syntetisk musik heller, sånt som vem som helst kan göra i datorn. Jag kan stå ut med vissa band som spelar icke-alternativ musik, så länge de gör musik och inte en massa konstgjorda dunkljud eller smurfröster eller sånt, även om jag inte direkt GILLAR musiken. "Sånt som vem som helst kan göra i datorn"? Vafalls!?! Har du en gjort "syntetisk" musik? Det är lika pilligt som vilken "riktig" musik som helst, om inte mer. :| Dessutom så finns det pop som är bra mycket mer "alternativ" än dina mainstream-metalband, så nu får du väl ändå ta och ge dig? (Vad du mainstream har med saken att göra, ett populärt band som gör bra musik och som ligger på en bra label kan ju inte dissas för att det just är populärt :S) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet november 24, 2005 Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 När jag säger "som vem som helst kan göra i datorn" menar jag inte ALL pop, men väldigt mycket. Visst, vissa kanske har bra röst, men någon musik har de inte, åtminstone ingen riktig, på riktiga instrument. Och jag är inte en sån som MÅSTE vara alternativ i allt jag lyssnar på, jag lyssnar för att jag tycker det är bra och banden har bra texter. Just texterna har stor betydelse för mig, jag KAN bara inte uppskatta ett band som sjunger om hur bra och underbart allt är, eftersom jag inte känner så själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HarCees Skrivet november 24, 2005 Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 Det blir vääldigt mycket X. Har även slängt mig in i Toshis solokariär(den tidiga) och finner den helt ok. Kanske inte som Xs vanliga musik. Luna Sea funkar också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raoul Duke Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 för tillfället gäller: System of a down My chemical romance Smashing pumpkins Rammstein Kill Hannah Metallica The Rolling stones öppen för förslag på mer bra musik ^^ behöver något nytt snart så har någon några tips? ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet januari 2, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2006 själv lyssnar jag mest på "lätt metal med kvinlig röst" aka Nightwish :) Sen gillar jag i stort sätt all musik utom dansband ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sakura-chan Skrivet januari 10, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2006 Just nu är det mycket highschoolpunk, punk, hård rock och rock som gäller för min del. Tex: Green Day, System of a Down, Blink 182, Linkin park, Oomph!, Ramstein, Disturbed, Nightwish, Evanecense och Gorillaz...(finns fler, men kommer inte på nu..) Det har även blivt ganska mycket anime musik nu på senaste tiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denoskrivnasagan Skrivet februari 23, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2006 Punk är bra. Vad som nu räknas som punk verkar ju folk ha väldigt delade meningar om... Metal och Death metal är också bra. Och rock...vad nu det är... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet februari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2006 Jag lyssnar mycket på gammal rock, typ Rolling Stones, Beatles, ACDC och Guns n Roses. Annars lyssnar jag gärna på bitpop, sånt som SMK och Pluxus och ibland så brukar jag dra igång lite gammal svensk punk, särkilt Attentat. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xiziz Skrivet februari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2006 Om man spenderade hela natten under Globen för att få plåtar till båda Iron Maidens spelningar i Stockholm i november... kan ni gissa vad jag gillar? Och vist fick jag plåtar, En för Fredagen och en för Lördagen, så röj med Maiden*2! Fast det är inte bara Metal dock, Väldigt mycket Rock och även en del Gothic och mer eller mindre allt därimällan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg