Mjaoberg Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Jag skulle vilja få tag på Shaman King på DVD om det nu finns??? Va i kontakt med SF-Bokhandeln men de visste inget. Någon som vet om det redan finns eller om det är på gång??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Mnja, om du menar på DVD som i region1/4 så finns det inte. Serien har inte blivit licenserad. Antar att du inte är intresserad utav Japanska utgåvan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mjaoberg Skrivet april 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Hmmm det kanske inte riktigt va den utgåvan jag hade tänkt mig men om det inte finns något annat så kanske man blir tvungen att köpa den istället. Kan ju vara bra träning för att lära sig japanska. Tänkte försöka mig på att gå någon nybörjar kurs i Japanska i höst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Well, 4Kids har den amerikanska licensen sen en tid tillbaka i alla fall, så DVDer kommer nog vad det lider. Skulle inte bli förvånad om de skippar det japanska ljudspåret dock =( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Den finns, om du vill beställa utomlands! xxxx Shaman King TV - Bundle Special 82$ för hela serien (9 Dvd skivor) + den är "Region All code , Region Free" funkar på alla spelare som finns! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Den finns, om du vill beställa utomlands! xxxx Shaman King TV - Bundle Special 82$ för hela serien (9 Dvd skivor) + den är "Region All code , Region Free" funkar på alla spelare som finns! Ska man göra det illegalt kan man ju lika gärna ladda fansubs? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Sådana länker hör inte hemma här på anime.se. Det är bara å läsa i forumreglerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Skumt, Jag trodde de var 100% legala! (?) (?) jag hittade sidan genom att en laglig nyhets sida gjorde reklam för den. KÖP här stod det! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 2 kännetecken för att veta är att det ät illegalt är regionfree (region all) plus att det va 64 på totalt 9 skivor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Hade inte en aning jag. Är det bara Tv rippar de har gjort om till Dvd Vob filer eller?. Någon som har koll. Fodralen och allt annat ser ju riktigt bra ut. Man tror ju att det är orginal. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 MackanRoyan: Är tyvärr inte tillräkligt insatt i detta men jag misstänker att det är så de har gjort (dvd vob). Oftast har sådana piratkopior ruggigt snygga omslag och prints på dvd skivan men kvalitén i sig kan vara betydligt sämre. Men jag är som sagt inte tillräkligt insatt i just detta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Ännu ett kännetecken är att de har kinesisk textning, det är i princip bara bootlegs som har kinesisk och engelsk textning. Covers brukar vara snygga och så men textningen är ofta under all kvalite, om någon sett bootleg versionen av Initial D vet de vad jag pratar om, texten är inte bara ofta grammatiskt fel utan har en tendens att inte följa med talet riktigt. Alternativt snor de bara fansubs och lägger dem på DVDs och säljer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg