tomado Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Jag har läst en sida långt bak i boken Neon Genesis Evangelion 1 och där står det en del text och sen: /zimeon Var det vår Zimeon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Öh, jo. Jag vet inte varför förlagen envisas med att referera till mig som Zimeon, när det bara är det nick jag använder på fora. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet januari 15, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Hehe, ja det kan man fråga sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Öh, jo. Jag vet inte varför förlagen envisas med att referera till mig som Zimeon, när det bara är det nick jag använder på fora. Dom tyckte kanske att det var ett bra namn? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 dom gillar dig bättre på forumen än i egen person :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet januari 15, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 dom gillar dig bättre på forumen än i egen person :D Ja det har du rätt i XD XD XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 dom gillar dig bättre på forumen än i egen person :D Hehe! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet januari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2005 Jag tror inte att den där Zimeon finns på riktigt. Han är bara ett program som ligger på någon server och skriver inlägg på utvalda vävforum. Översättningarna görs säkert av babelfish. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Översättningarna görs säkert av babelfish. Ja, kvaliteten pekar ju åt det hållet... Jag tror inte Babelfish heller visste vem George Gershwin var. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Varför jag kände att situationen kräver ett upplysande avatartillträde... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AIe Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Det där namnet kommer jag ihåg. Stod på någon av mina gamla VHS filmer en kommentar eller betyg av filmen på baksidan citerat av Zimeon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Varför jag kände att situationen kräver ett upplysande avatartillträde... Ingen på Orson Welles, då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Jasså. Visste inte att zimeon var översättare. Trodde bara att det var en tillfällighet att jag såg samma namn på nån av mina mangas/or. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fuurin Skrivet januari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2005 Som jag har uppfattat det, i min isolerade ände av landet, så är Zimeon ett ganska välkänt namn inom manga- och animesammanhang i Sverige. Förlaget försöker kanske skapa en svensk manga/animeprofil? :P Ett enkelt Zimeon låter dessutom mer mystiskt än ett helt namn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet januari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2005 Zimeon: Nej, Welles gör sig för bra i svartvitt. När du dör ensam i ditt stora mangapalats förresten, får du komma ihåg att rossla fram ett "Mariiissaaaaa" så alla journalister får något att undra över. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2005 *garv* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2005 ... Den som inte känner till Vem Zimeon är borde ta och skärpa till sig. Han är inte bara grundaren till den första anime föreningen i Sverige, han är också översättaren till en hel rad av de nu svenska mangorna. Fy skäms! och för er Stockholms bor som ännu inte är medlemar i MANGAKAI, fixa det felet nu! http://www.mangakai.se/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 21, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2005 Inte för att den sidan utgör så mycket reklam nuförtiden... på så länge som den inte varit uppdaterad. Men jag har inte gett upp hoppet än om att orka. ...vore kul med lite mer kreativa entusiaster inom föreningen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet januari 21, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2005 När du dör ensam i ditt stora mangapalats förresten, får du komma ihåg att rossla fram ett "Mariiissaaaaa" så alla journalister får något att undra över. Ooh, vilket jäkulskap. Sånt tycker jag om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2005 Lite gratis reklam över forumen skadar aldrig, hehe. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 "zimeon" skulle jag ändå tippa på är den "största" översättaren i Sverige. Av manga alltså. Vad jag vet så finns det ingen som översatt mer än honom. Det är ju inte helt fel att heta zimeon om man nu skulle vilja det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 Att zimeon var översättare visste jag ej (ja fy skäms på mig ;)) Skyller dock på att jag inte hållit på med manga/Anime så länge:P. Kan ni ge några exmpel på mangor han har översatt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 Kan ni ge några exmpel på mangor han har översatt? http://www.adlibris.se/shop/search_Result_old.asp?search=Author&Author=1490860&mscssid=AKNB4R66TFQX8G8PEWQDB7K1HEPKFESA De och en del till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 Aja, Chobits är faktiskt inte min. Hm... Ser att det är Adlibris som gjort missen där. Fy på dem. Det är Miyuki Eriksson-Okada och Martin Werner som översatt Chobits (fast inte de senaste avsnitten, om jag minns rätt). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 hehe det var ju en del ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg