drazzan Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Tjenare tjenare! Jo jag läste lite Love Hina i morse... och jag undrar en mycket viktig sak: Varför får Keitaro näsblod när han utsätts mot bröst, fina gumpar m.m alltså allt som har med kvinnans anatomi och göra??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 vet ej, men så är det i alla animes/mangas, vem vet? kanske börjar japanska män blöda näsblod ner de blir upphettsade? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arla-kanninen Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 har väl att göra med att blodtrycket höjs när man blir upphetsad/generad/(rädd)??? och blodkärlen i näsan är relativt svaga. eller e det nått annat??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Som ni alla kanske vet så har vi blodkärl i ansiketet som märks när man rodnar. Dessa sitter också innuti näsan, fast där sitter de lite närmare ytan. Notera att man kan inte börja blöda näsblod av upphetsning, på killar så uttrycker sig det på ett annat sätt. Att det händer ofta i anime/manga har att göra med en gammal japansk skröna/berättelse. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 japp det är bara nått de har hittat på för skojs skull, och det är ju roligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 har för mig att de som blör näsblod är oskulder... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Definitivt inte. Som sagt är det bara en skröna som har blivit till en kul grej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickecchi Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 En kraftig rådnad kan utlösa näsblod. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 En kraftig rådnad kan utlösa näsblod. Nej, kanske i samband med den stressiga situation som man rodnar. Tillägg: Kanske var lite oklart det där. Jag menade att näsblodet orsakades av stressen inte av rodnaden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drazzan Skrivet januari 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 16, 2005 Häftigt! B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg