Moberg Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 när är den där choklad dagen i japan? då man ska ge den man är kär i/tycker om choklad? funderade på om det kan vara alla hjärtans dag men jag vet inte (?) skulle vara kul att ge bort lite choklad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Om jag inte har helt fel så ska väl tjejerna ge killen de är förtjusta i choklad på alla hjärtans dag (14/2), och en månad senare (14/3, "white day") ska killarna göra motsvarande tillbaka. I Japan iaf. Här i väst ger ju båda samtidigt, den 14/2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Om jag inte har helt fel så ska väl tjejerna ge killen de är förtjusta i choklad på alla hjärtans dag (14/2), och en månad senare (14/3, "white day") ska killarna göra motsvarande tillbaka. Något sånt har jag med hört så det stämmer nog. Alla hjärtans dag... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet januari 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 ah ok. får medela min flickvänn :) tack för svaren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 hmm... jag vet helt säkert att tjejen ska ge killen choklad på alla hjärtans dag, däremot har jag hört att "vita dagen" inte är en månad senare, utan redan dagen därpå :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Alla källor pekar iaf på att "white day" ÄR den 14:e mars.... http://www.japan-guide.com/e/e2062.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Oj, tänk vad fel man kan ha XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg