Yrat Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Enligt vad jag har märkt så tror jag att den sista kan man se utan att ha region kodning, har många filmer som har världskartan och dom funkar på min Ps2. Vad vet ni? Kan ni skillnaden? Ni som köper mycke anime borde ju veta tycker jag :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 om det är region två så betyder det hela europa... så om du köpte din ps2 i europa så borde den kunna spela dvdn fint fint... annars finns det ju en swap disc att köpa så att din ps2 dvdspelare blir regionsfri... lycka till! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet januari 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Tror du har missförstått det hela, alla mina reg-1 filmer som har en världskarta (bild 2) fungerar på min omoddad och reg 2 Playstation 2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Yrat: Är du säker på att den är omoddad? Hur ser bilden ut på själva skivan? Själv har jag flera region 1 skivor med världskartan på kartongen men den andra bilden på skivan som inte fungerar på min region 2 spelare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet januari 10, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Den är omoddad Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Den är omoddad Hur vet du det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet januari 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Den är omoddad Hur vet du det? För annars skulle de völ itne gå att se mina region 1 filmer som har världskartan i fordralet + att jag har skruvat upp den och checkat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Den är omoddad Hur vet du det? För annars skulle de völ itne gå att se mina region 1 filmer som har världskartan i fordralet + att jag har skruvat upp den och checkat. Hello? Det är just det faktum att du KAN spela reg 1-filmer som får oss att tro att den är moddad. Inte fasen moddar man en maskin så att den INTE kan spela upp en viss region! Menar du att de reg 1-filmer som inte har världskartan inte funkar på din reg 2 PAL PS2? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet januari 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 ja så menade jag, dne är omoddad och är köpt i Sverige. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Vilka filmer är det du testat? Det kanske har nåt med RCE (Region Code Enhancement) att göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Tja någon verkar ju ha varit framme och lekt med din PS2a för den ska inte kunna spela saker kodade till annat än region 2. Om du försöker spela saker med "den första" logon på, vad händer då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region 2-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1. Dock är volym två av samma OAV märkt region 1, 2 och 4. Sammanfattning: Antingen slarvar de med märkningen eller med regionskodningen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region 1-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1. Dock är volym två av samma OAV märkt region 1, 2 och 4. Sammanfattning: Antingen slarvar de med märkningen eller med regionskodningen. Vad jiddrar du om nu? Är väl rätt självklart att det går att spela en R1 DVD i en R1 DVD-spelare =) Jag skulle gissa på att det i det fallet är slarv med märkningen då vol 2 är märkt som R1,2,4. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region 1-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1. Vad jiddrar du om nu? Är väl rätt självklart att det går att spela en R1 DVD i en R1 DVD-spelare =) Eh, där blev det lite fel. Jag tänkte egentligen skriva "Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region _2_-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1." Jag skulle gissa på att det i det fallet är slarv med märkningen då vol 2 är märkt som R1,2,4.Nejdå, jag tror det är meningen att vol 2 ska gå att spela på region 1,2 och 4. Antagligen kan volym 1 också spela dessa regioner även fast den inte är märkt så ( den kan ju spelas på en region 2-låst spelare). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Jag skulle gissa på att det i det fallet är slarv med märkningen då vol 2 är märkt som R1,2,4.Nejdå, jag tror det är meningen att vol 2 ska gå att spela på region 1,2 och 4. Antagligen kan volym 1 också spela dessa regioner även fast den inte är märkt så ( den kan ju spelas på en region 2-låst spelare). Det jag menade var att vol 1 skulle vara märkt R1,2,4 precis som vol 2 =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tottetutte Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Vad pratar ni om här inne? (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Yrat: Jag skulle ändå vilja veta vilka filmer du testat med. Det skulle underlätta lite. Skriv titel och gärna EAN/UPC kod (den sifferkombination som står under streckkoden på baksidan av fodralet). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet januari 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Yrat: Jag skulle ändå vilja veta vilka filmer du testat med. Det skulle underlätta lite. Skriv titel och gärna EAN/UPC kod (den sifferkombination som står under streckkoden på baksidan av fodralet). Tja vi kan ju ta tex " Wacky races" det är en WB film med karta som jag vet att de fungerar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Tja Yrat, antagligen har dem du köpt spelaren av redan modifierat den till regionsfrihet utan att du fick veta det. Wacky Races är ju region 1. Menar du den här boxen? http://images.amazon.com/images/P/B0002 ... ZZZZZZ.jpg Är det några filmer som den inte klarar av? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet januari 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 ja som Megaman vol 1: a hero is born fungerar inte trots att det är samam region http://www.axelmusic.com/resources/cove ... 043420.jpg (ingen världskarta) jo jag var förbi återförsäljaren nyligen och han kodade om något. Han kanske halvkodade den så att man kunde se alla region 1 filmer emd världskartan. Alla mina filmer som har den fungerar, saksamma egentligen. Har ju bra ljud från min tv ändå så ( måste köra med ps2 för att se dom utan karta) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Ja du, det har var mysko värre. Vi kan ju utlysa att folk testar med sina Playstation 2 om Region 1 MED världskartan fungerar på deras omodifierade konsoler. För övrigt ska den här tråden flyttas till Allmänt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg