MaVo Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 Någon som kan ge mig tips om svensköversatt manga? Det ska hellst inte kommit ut för många nummer av mangan i svensköversättning än :) Några tips? :D Och var är det billigast att köpa böckerna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 Mästerdetektiven Conan eller kanske Neon Genesis Evangelion. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaVo Skrivet januari 8, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 Mästerdetektiven Conan eller kanske Neon Genesis Evangelion. Har redan NGE :D, vad är Mästerdetektiven Conan för något och hur många nummer finns ute? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Avsnitt? Den här diskussionen handlar ju om manga. Föresten, använd gärna sökfunktionen. http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=750&start=0 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gus87 Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 kajuka de e samma som gjort db men den är bara 1 volym jag tror den e biligast i serieboden i gamlastan dom flesta svensköverseta är biligast där Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Great Teacher Onizuka och Mästerdetektiven Conan är två heta tips. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 29, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 29, 2005 DN angel och Ramna½ funkar också. Men det har nog kommit ut en hel del redan, men det i min åsikt är bättre än att bli tvungen att sitta och vänta varje månad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 29, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 29, 2005 One Piece finns nog 22 ute nu, men klart bättre att veta att de e ute än att vänta i en månad på nästa nummer och den klart den bästa översatta svenska mangan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filip_brink Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 SF bokhandel är billigast i stochholm iallafal. www.sfbok.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 SF bokhandel är billigast i stochholm iallafal. www.sfbok.se Staffars serier är billigare? Sen finns det någon seriehandlare vid odenplan som är billigare också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 SF bokhandel är billigast i stochholm iallafal. Efter vad jag har upplevt (vilket i och för sig inte är så mycket) är SF-bok garanterat inte billigast, snarare tvärtom. Staffars lär vara mycket billigare www.staffars.se, och bredvid Staffars ligger en seriebod jag vet hade imponerande låga priser på svensköversatt manga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 Och om vi skall kolla på affärer i allmänhet, oavsett om de är fysiska eller vävbaserade så är klart Adlibris bland en av de billigaste. SF-bok har fina lokaler och många titlar, vilket tyvärr syns på prislapparna. Det finns däremot individer som gärna lägger ut två tior mer för känslan att gå till affären och shoppa, istället för att få det på Posten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Momo Skrivet februari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2005 ranma½ är så klart ett tips!!!! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuji Skrivet februari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2005 One piece. Men som sagt. Det finns ganska många nummer ute nu. Annars Kajika (tror det stavas så), som det bara finns ett nummer av. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet februari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2005 Egentligen har jag lovat att inte skriva i sådana här trådar, men nu gör jag ett undantag. Sluta läsa "MANGA", och börja med att bara läsa "serier", oavsett vilket land de kommer ifrån. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2005 begone evil spirit.... manga och "vanliga" serier går att läsa, men själv tycker jag att manga brukar vara batydligt bättre än "vanliga" serier Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaVo Skrivet februari 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 26, 2005 Tack för alla fina tips, jag har bestämmt mig för att det blir Mästerdetektiven Conan jag ska läsa :D, Neon Genesis Evangelion läser jag ju redan ;), men måste köpa bok nr2. Och Kenshiro_sprängs jag läser redan vanliga serier av olika slag, tex gillar jag Herman Hedning tidningarna (prenumererar), Arne Anka, Nemi (syrran som har dom, jag lånar) m.m., men att läsa manga är en speciell känsla, läsa på "fel" håll, och ritade så häftigt,. Det är en helt annan känsla. Eller har jag fel? Dessutom brukar Mangor/Mangas (?) vara väldigt bra om man jämför med många serier från Amerika och andra länder. Jag menar, många kända serier har ju ingen karaktärsutveckling, bara lös stående avsnitt, och ingen speciell "story" som följer genom alla böckerna och utvecklas. Se tex Kalle & Hobbe, Knasen och andra serier i strip format, detta är ju bra serier som jag gillar (kunde inte komma på några andra för tillfället), men dom består bara av löshängande avsnitt, och är sådana serier man bara läser när man råkar komma över dom. Förlåt ifall det blev kluddigt att läsa. [EDIT] Tja, exakt vad Dread sa lite kortfattat innan jag hunnit posta [/EDIT] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet februari 27, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2005 One Piece Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet mars 1, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2005 Så fort Gatts har börjat kalla Phemt "du din dumming" är Bärsärk ett tips. Men Zimeon har inte gnällt tillräckligt på förlagsgudarna än. Men det är bara en tidsfråga. Eller hur? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 2, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2005 Jag rekommenderar dessa starkt: One Piece, Ranma½, Naruto, DNAngel och Shaman King. Sedan kan du oske läsa: Dragonball, Kajika. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg