fish cake Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 ja mejlade Bonnier Carlsen för att fråga när dom ger ut naruto mangan så fick jag detta svar: " Tack för ditt mejl. Ja, det stämmer att vi kommer att ge ut Naruto, men först nästa sommar. Innan dess kommer serien att gå i den nya manga-tidningen Shonen Jump där du även kommer att kunna läsa Yu-Gi-Oh!, Shaman King och Sandland. Första numret av Shonen Jump kommer troligen ut i september/oktober Hälsningar Anna, som jobbar med manga på Bonnier Carlsen " fettnajs me mera manga i sverige. hoppas att någon börjar sända riktig anime (Sailor moon å pokemon å liknande bajs räknas inte ) på tv nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ubermensch Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Om man läser ledaren i senaste Manga Manie så får man mer hintar om att det är en ny tidning på gång. Tänker på vad de skriver om boti där, att den skulle passa bättre i ett annat sammanhang(kommer inte ihåg ordagrant). Hoppas bara de väljer vettigare omslag, det är ju nästan pinsamt att köpa lösnummer av MM som det är nu ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Så det e Shounen Jump dem ska ge ut :/ ...och dem verkar använda sig av den amerikanska utgåvan -_- jag brukar läsa Shounen Jump på japanska... vi får se om den här blir en stor miss el ej (beror alltså på om dem kopierar den amerikanska utgåvan, el om dem bara använder sig av samma serier som dem gör i amerika och ändå översätter från japanska). jag tror dock att dem kommer fuska med översättningen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mjaoberg Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Låter ju helt underbart :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pjat Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Vad tråkigt om vi får den amerikanska utgåva versionen..... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Vad tråkigt om vi får den amerikanska utgåva versionen..... Jo det är sant : Men jag tänker ändå prenumera på den :D Måste stödja mangan i Sverige! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 jo, jag kommer också att köpa den :P mer manga åt svenska folket! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 låter riktigt skyst... dock har man (som med den mästa bra manga som dom släpper i s veirge) redan läst den. Men jag kommer som jag gör med Manga Mania nu köpa den för att stödja manga i sverige osv. Ps. Pokemon är guld, sailor moon med! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Synd bara att det inte verkar vara några riktiga höjdarserier med, men när manga kommer till sverige står jag där med glad min och öppen plånbok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Intresting... Nu vet man då att Rockman kommer gå pank hela tiden... Så myckeh för att flytta... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieskatt Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 jag får ångest. jag vill ju köpa alla tidningar som kommer ut :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pjat Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 hmm.. hoppas den inte blir för dyr bra... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 jag skulle nog kunna paya rätt mycket för en bra mangatidning. planerar att köpa alla love hina böckerna Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Skulle vilja ha Akira på svenska (inte det från magnum, utan nytt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nerobelez Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 jag skulle nog kunna paya rätt mycket för en bra mangatidning. planerar att köpa alla love hina böckerna Gör det. De är lätt värda pengarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Keitaro skrev: jag skulle nog kunna paya rätt mycket för en bra mangatidning. planerar att köpa alla love hina böckerna nerobelez skrev: Gör det. De är lätt värda pengarna. självklart att jag gör det! jag är helt beroende av Love Hina XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Åh vad kul, slipper jag importera tidningar! :) *överlycklig* Hoppas bara att den lanseras rätt så att den sprids ut. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SajberJohan Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Tycker inte om svensk översatt manga, men vad gör man inte för att stödja sina favorit serier (och mangans framfart i Sverige) ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Tycker inte om svensk översatt manga, men vad gör man inte för att stödja sina favorit serier (och mangans framfart i Sverige) ^^ Varför läsa dom på svenska när man kan läsa dom på engelska (!) Men som du säger men vad gör man inte för att stödja sina favorit serier (och mangans framfart i Sverige) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 wiiii! ännu en tidning till stackars sverige Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Varför läsa dom på svenska när man kan läsa dom på engelska (!) Men som du säger Varför läsa dem på engelska när du kan läsa dem på svenska? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 detta är ingen större nyhet för mig. har vetat om det iaf ett par månader. visserligen inte ett utgivningsdatum, ens preliminärt, men iaf att den skulle komma. mycket roligt att det ska komma en till tidning iaf. patrioil > du borde se över din användning av "de" och "dem" :P "dem" används väldigt sällan. något ska man klaga på :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 14, 2004 Anmäl Share Skrivet april 14, 2004 Känslan av obehag och löjlighet som omvärver svenska språket är bara en vanesak. Lär er. Japaner läser manga på sitt modersmål. Varför skall vi vara sämre? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linnzy-chan Skrivet april 14, 2004 Anmäl Share Skrivet april 14, 2004 Bra sagt Zimeon! Det lät riktigt förnuftigt...fast det är du väl mest hela tiden.....(Vem vet kanske folk får lättare till att stava ;) ) Härligt med mer svensk manga.....även om det inte ALLTID faller en i smaken.... Hade verkligen hoppats på en svensk upplaga av Sailor Moon.....(Ja jag är tokig! ) Nåja...det är bara att vänta...med tiden det kanske händer saker.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 14, 2004 Anmäl Share Skrivet april 14, 2004 Sailor Moon kommer nog med tiden. Men för närvarande är det svårt. Det som dock aldrig lär komma är Candy Candy. Rättegången är avslutad (Igarashi torskade) men det är nu en infekterad böld som ingen tycks våga peta på. Glöm alla nyutgåvor av Candy Candy så länge som upphovsrättslagen gäller. När den går ut om 50 år så kanske. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg