Hoppa till innehåll
Anime.se

Hentai...!

Hero
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är hemskt ledsen över att krossa dina framtidsutsikter, Merkurion, men Mussolini hängdes av en mobb 1945, och du kan alltså inte få jobb hos honom. Du hade nog ändå inte fått anställning inom det korporativistiska aninformationsministriet; du saknar tillräcklig retorisk förmåga. Möjligen skulle du kunna söka dig till underhållningsbranchen, om det inte vore för att du inte är rolig. Du skulle kunna försöka bli promotor för det ryska damlaget i friidrott, om det inte vore för att dom skulle övningshoppa rep med din tunntarm om någon översatte dina facistoida åsikter för dom. Du borde hållas undan från den offentilga sektorn, eller överhuvudtaget från platser där du kan tänkas komma i kontakt med (och därigenom riskera att skada eller påverka i samhällsnegativ riktning) olycksoffer, deprimerade, våldsbrottsoffer, psykiskt instabila, nihilister, homosexuella, postmodernister, synthare, bisexuella, intellektuella, moderatreligiösa, agnosissexuella, kvinnor, barn, män, hundar, illrar, volkswagenbubblor, brödrostar, liberaldemokrater, egyptiska mumier, våldtäktshentai eller någon annan form av mänsklig kulturaktivitet. Nej, jag ser faktiskt inte någon konkret samhällsnyttig användning för dig alls. Usch.

förlåt men, jag kan bara inte låta bli denna chans. den är ju klockren

domokun1-pwned.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag är hemskt ledsen över att krossa dina framtidsutsikter, Merkurion, men Mussolini hängdes av en mobb 1945, och du kan alltså inte få jobb hos honom. Du hade nog ändå inte fått anställning inom det korporativistiska aninformationsministriet; du saknar tillräcklig retorisk förmåga. Möjligen skulle du kunna söka dig till underhållningsbranchen, om det inte vore för att du inte är rolig. Du skulle kunna försöka bli promotor för det ryska damlaget i friidrott, om det inte vore för att dom skulle övningshoppa rep med din tunntarm om någon översatte dina facistoida åsikter för dom. Du borde hållas undan från den offentilga sektorn, eller överhuvudtaget från platser där du kan tänkas komma i kontakt med (och därigenom riskera att skada eller påverka i samhällsnegativ riktning) olycksoffer, deprimerade, våldsbrottsoffer, psykiskt instabila, nihilister, homosexuella, postmodernister, synthare, bisexuella, intellektuella, moderatreligiösa, agnosissexuella, kvinnor, barn, män, hundar, illrar, volkswagenbubblor, brödrostar, liberaldemokrater, egyptiska mumier, våldtäktshentai eller någon annan form av mänsklig kulturaktivitet. Nej, jag ser faktiskt inte någon konkret samhällsnyttig användning för dig alls. Usch.

Skojig läsning, på gränsen till personligtangrepp men men.

*suck* ja, jag är verkligen en ond mäniska.

Men åandra sida känner du mig inte. jag kanske är jätte snäll utanför det här taskiga forumet.

Nej, jag har personligen inget emot alla dom sorters individer du räknade

upp.

Jag tycker btw inte om ryssland som det är idag, och jag är itne särskilt bra i friidrott så jag står över det alternativet.

Att ni tar mig så allvarligt förvånar mig, men om ni inte (av någon outgrundlig anledning) håller emd mig så kan vi väll iaf diskutera saken i en hyffsat vuxen ton. Utan personliga angrepp och dyl...

Jag mar min personliga åsikt, varför ska jag få en massa skit för det?

Vad fan har jag gjort dig?

Jag skyller dessutom på att det är samhället som har gjort mig till den jag är. Ni vet förövrigt ingenting om mig, hur kan ni påstå "att ni inte ser någon nytta med mig i samhället"?

btw, vi kanske borde byta till en annan tråd om vi ska fortsätta diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger inte att det är rätt åt tjejerna(och killarna) att dom blir våldtagna. Men kan dom itne försvara sig på ett eller annat sätt så....kan dom inte försvara sig.

Poängen är väl att det inte ska finnas ett behov av att försvara sig?

Det är ju en annan sak, självklart vore det bättre om det inte behövdes, men i dagenssamhälle så är verkar det vara i högsta grad aktuellt för kvinnor att kunna försvara sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om din personliga åsikt är att alla som blir våldtagna eller rånade får skylla sig själva för att de var svaga, får du nog räkna iskallt med att få skit för den.

I ett samhälle skall inte den starkes rätt vara den yttersta principen. Det är klart att var människa bör klara sig själv i viss mån, men idén med ett samhälle är att man skall slippa djungel-lagen om att vem som helst skall kunna dunka ner vem som helst när som helst. Med din teori är det helt okej att slå ner alla gamla människor eller bara i största allmänhet skaffa ett hagelgevär och skjuta ner första bästa människa -- de hade ju kunnat köpa ett eget hagelgevär och skjuta först!

Och att du skyller din djungellagsåsikt på samhället är lika löjligt som att stämma sina föräldrar för att man inte blev hockeyproffs. Dessutom motsäger du dig själv. Om folk är ansvariga för att de är svaga är du precis lika ansvarig för den åsikt du tagit till dig, och att du inte kunnat uttrycka ditt snälla jag här. Och om du blir bashad för den får du skylla dig själv lika mycket som den som är svag får "skylla sig själv" för att han/hon blir överfallen. Om jag har förstått dig rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ni tar mig så allvarligt förvånar mig - - -.

Jaså, varför det? Man ska väl utgå från att folk menar allvar med vad de säger i en diskussion, annars är det ju bara slöseri med allas tid och energi att diskutera. Det FINNS faktiskt viktigare saker i världen att ägna sig åt än att leka "troll" och LÅTSAS ha puckade åsikter bara för att se vilka reaktioner man kan locka fram.

Menar du att du SJÄLV inte står för vad du säger, eftersom du blev så förvånad över att folk tar det du säger på allvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är svårt det här med postironi.

Merkurion (fast alla andra ska nu förihelvete höra på): Okej, grabben, nu ska vi ha en vuxen diskussion.

Pro primo: I en vuxen diskussion kollar man rättstavningen för att göra sig fullt begriplig. Därtill gömmer man sig inte bakom några djävla internetnicks för att sedan ta betäckning bakom argumentet att

jag kanske är jätte snäll utanför det här taskiga forumet.

Pro secundo: Man bör i en vuxen debatt undvika s.k. "circulus vitiosus", cirkelbevis el. cirkelargument. Detta inkluderar att skylla sina egna svagheter på samhället, medan man skyller våldbrott på offren.

Nu över till sak:

Om din åsikt inte tål kritik bör den överhuvudtaget inte framläggas. Om du kan bygga på din åsikt med sakargument borde inte kritiken vara något problem. I detta fall har du dock inte framfört ett enda hållbart sådant.

- Du degenererar en saklig och vuxen diskussion.

- Du står för åsikter exakt överensstämmande med de som utlöste ett världskrig mellan åren 1939-1945 där uppskattningsvis 250 miljoner människor dödades.

- Du framför argument som fick en personlig bekant till mig att efter att ha blivit våldtagen ta sitt liv genom att skära av sig halspulsådern i november 1998.

- Du bidrar till en allmänsamhällslig attityd av xenofobi och ansvarsflykt, inte helt olik den människosyn som förekom under medeltiden.

et.c. et.c.

//Fredrik Stangel

Petrus: Booyah! Ett sånt där djur har jag ju! Nyaaahhh...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Absolut inget fel med hentai.

Jag accepterar det mesta och ser hentai

som en mycket trevlig tillställning som vanlig porr är för mig.

Bryr mig inte om det är våldtäckter eller inte för det är ändå bara tecknat.

När jag ser en hentai så är det knappast för att jag förväntar mig en bra anime utan för sexet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag ser en hentai så är det knappast för att jag förväntar mig en bra anime utan för sexet.

Du är ju ärlig iallafall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är ju ärlig iallafall ;)

en bra anime är väl ett litet + i kanten antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seriöst feminism och japan går inte särkilt bra ihop. :rolleyes:

Vad bekommer hentai/h-manga så tror jag att det är en produkt av att japaner inte ser tecknade serier på exakt samma sätt som européer som är vana vid Disney. Serier i japan kan ju handla om precis vad som helst, så varför inte erotik.

Att det förekommer våldtäkter, tonvis med tentakler, lolita-konceptet, osv osv. är ju antagligen produkten av människors olika fetisher/komplex som de får utlopp för genom serierna.

Om man dessutom ser ett tiotal dokumentärer om det japanska samhället, dess utveckling och historia så förstår man bättre varför det blivit på det här viset. Med det ville jag säga att ni som kastar ur er "Jag hatar hentai!" inte har så mycket till grund eller förståelse för ett land som japan. :S

Visst kan man tycka att det är helt fel, men är ni intresserade av japan så får ni leva med att det är ett media-utbud som är genomsyrat av pervositet. (och ja det finns värre saker att bry sig om än tecknat porr...)

that's all :sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hentai är till för personer som vill drömma sig bort och se sina "ideal kvinnor". Jag ser inget negativt i hentai, det borde inte visas för barn men det är nog alla överrens om. Även ifall viss hentai kan innehålla våldtäkter så är det en våldtäkt på en påhittad figur, och om personen som ser det och inte förstår det så har denna person andra problem som man inte borde beskylla hentai filmen för.

Länge leve hentai!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter