Teron Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Jag är inte säker på att våldtäktsmän gör det endast för sin sexuella lust, Zimeon, som du vill få det till. Till exempel läste jag för några månader sedan om en kille i artonårsåldern som blivit våldtagen av fyra tjejer i samma ålder, "med ett trubbigt föremål". I min mening gjorde inte dessa tjejer detta för att de tyckte det var skönt, utan kanske för någon annan anledning. Men cainz då, inte var det våldtäkt! Det var misshandel tänkt att efterlikna en våldtäkt (enligt s.k. experter). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Dessutom var det inte Zimeon utan Zaphod som skrev Våldtäcktsmannen gör det av en orsak, hans sexuella läggning eller att han inte kan få njutning på annat sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Dessutom var det inte Zimeon utan Zaphod som skrevVåldtäcktsmannen gör det av en orsak, hans sexuella läggning eller att han inte kan få njutning på annat sätt. Jag skrev innan jag tänkte. Var lite irriterad. Menar snarare att vissa gör det av sexuell njutning, medan andra gör det för att det är ett sätta att känna kontroll på. Sorry. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Men själv skulle jag knappast vilja vara vän med något som sitter och kollar på filmer där kvinnor blir våldtagna. Kolla runt lite bland dina vänner hur många av dom som har sett, låt oss säga "A Clockwork Orange". Sedan kan du ju börja säga upp bekantskaperna.Våldtäkt kommer aldrig bli lika påtagligt för män som för kvinnor. Den enda som kommit i närheten är Sorgernas Belladonna. I vilken kategori placerar du "våldtagna män"? Dessutom finns det ett par fler än Eiichi Yamamoto som kommit "i närheten". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Degskalle Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Hmmm... funderade på en sak bara Hette inte den här tråden "Hentai" ? Våldtäkt hittar jag ingenstans i topicen... nåja, skit samma Visst innehåller hentai en del "våldsakter" och dylikt tvingande till samlag, men det är precis som porrfilmer, antingen väljer man att titta på dem eller avstå. Själv tycker jag att våldtäckt (även om det är tecknat) är obehagligt, så jag väljer att inte så på skiten bara, men eftersom det kommer ut allt mer hentai som är "våldtäcktsrelaterat" om man nu skall kalla det så så måste det ju finnas en marknad för det och med tanke på alla de miljoner perverterade japaner, amerikaner och ja vilken nisse som helst på denna jord så lär det även bestå. Tough luck, men så är det. Om du är emot våldtäckt är det bra, det är vi nog alla, dock bidrar det inte mycket till tråden att hålla på att nagga om det hela f*rbannade tiden. >:) VÅLDTÄCKT = DÅLIGT, SKÄR PUNGEN AV DOM J*VLA APSKAFTEN >:) Mindre väl artikulerat, men nu orkar jag fanimej inte bry mig. Såja, släppt det nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Jag tycker personligen, som någon högre upp i tråden, att så länge man bara ser på bilder/tecknad film om olika perversiter är det inte så farligt. Men jag tycker också att har man nu bestämt att även tecknad barnporr är ett brott så bör folk hålla sig till dessa regler - eller jobba för en lagändring. Fast jag tror inte hentai leder till ökad våldtäckt, precis som jag inte tror att våldsskildringar gör folk mer våldsbenägna om de inte redan har anlag för det Riktig porr är nog värre, eftersom riktiga människor, ofta i utsatta förhållanden deltar och säljer sig själva. Sen är ju all annan brottslighet som brukar följa porr, jag vet inte om det är en liknane koppling mellan hentai manga/anime och droger etc? Tror inte det Ang. tycka synd om våldtäcktsmän... Jag kan tycka synd om någon som drivs av begär som samhället inte accepterar så länge han (eller hon) inte utför något som skadar en annan människa. Där är skillnaden för mig mellan bögar och pedofiler, två vuxna män som ligger med varandra i sitt sovrum skadar ingen. Nån som tafsar på ett barn som varken är fysiskt eller mentalt redo för sex gör alltid stor skada, och bör straffas hårt. Håller med om att svenska lagar ang våldtäkt och ofredande av barn är skamligt låga, särskilt som man vet att såna med störningar som gör dem troliga att våldta är mycket benägna att återfalla. Jag tycker man bör forska vidare på att finna helt spiksäkra mediciner och till dess hålla dem borta från andra. Jag fick berättat för mig om ett tydligen ganska uppmärksammat fall i sverige för flera år sen. Det visade sig vara en våldtäktsman som frivilligt anmällde sig hos psyk och bad om kemisk kastrering eftersom han inte kunde tygla sig längra. De sa nej, gav honom lite andra mediciner och skickade hem honom och kort efteråt våldtog han två kvinnor. Gjorde han fel? Ja. Men precis som någon med schizofreni, som hör röster som säger åt dem att begå våldsamheter, eller en paranoid person som slår ner någon som "förföljer" honom/henne gjorde han det pga sjukdom. Men omsorg om våldtäktsmän måste komma i andra hand efter att man gjort allt för att hjälpa offren och hindra dem från att skada andra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyuki Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Klart d finns massa sjuk form av hentai. Men hentai är hentai, det är tecknat. Nerklottrade fantasier. ibland jäkligt snyggt också! Riktig porr är värre <.< its disgusting. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Visdoms ord från Mekurion: "Alla kan göra sina egna val, vil man knarka, vill man vara med i porrfilmer, visst gör det då. Man kanske inte gillar det, men det finns altid alternativa val som gör att man undviker det! Alla mäniskor har ett ansvar för sig själva, har man gjort något skandligt "mot sin vilja" så har man ju ändå gjort det. Tvingar någon än att göra något så kan man säga ifrån, är man stark så unslipper man följderna av ett beslut att kämpa imot(genom att slå ner våldtäksmannen, eller eventuellt springa därifrån), är man svag så kan ett sådant beslut sluta med allt från slag till död. Alltså, sköt er själva och ta hand om er själva. "Survival to the Fittest!" AMEN! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Bra resonerat hörrödu... Den som blir överfallen av en våldtäktsman kan alltså fritt göra sitt eget val; bli våldtagen eller ihjälslagen? >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Jag tycker personligen, som någon högre upp i tråden, att så länge man bara ser på bilder/tecknad film om olika perversiter är det inte så farligt. Men jag tycker också att har man nu bestämt att även tecknad barnporr är ett brott så bör folk hålla sig till dessa regler - eller jobba för en lagändring. Fast jag tror inte hentai leder till ökad våldtäckt, precis som jag inte tror att våldsskildringar gör folk mer våldsbenägna om de inte redan har anlag för det. Så sant som det är sagt, en människa som tänker normalt och inte har psykiska problem som försvårar förmågan att skilja på rätt och fel bör inte bli påverkad av att se hentai (förutsatt att personen i fråga redan tycker att det är fel med våldtäkt. Klart d finns massa sjuk form av hentai. Men hentai är hentai, det är tecknat. Nerklottrade fantasier. ibland jäkligt snyggt också! Riktig porr är värre <.< its disgusting. Håller med om att hentai kan vara väldigt vackert ibland, även om jag uppfattar vissa grenar av det som riktigt äckligt. Finns dock folk med vissa fetischer, så jag får helt enkelt låta bli att titta på såna saker:D Vad gäller riktig porr så... Vet inte riktigt vad jag ska säga, det är ju trots allt mer likt verkligheten (själva utseendet på människorna d v s, skulle inte kunna påstå att händelseförloppet brukar vara så nära verkligheten:S). Dessutom så är porrstjärnor väl medvetna om vad de gör, så moraliskt fel är det ju inte (Porr med minderåriga är dock helt fel, tänker inte påstå nåt annat). Också en sak som de som inte gillar det bara kan hålla sig borta från. >:) VÅLDTÄCKT = DÅLIGT, SKÄR PUNGEN AV DOM J*VLA APSKAFTEN >:) Håller helt och fullt med! Detta och mycket mer har säkerligen redan sagts på denna tråd men jag kände för att skriva ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 >:) VÅLDTÄCKT = DÅLIGT, SKÄR PUNGEN AV DOM J*VLA APSKAFTEN >:) Håller helt och fullt med! Detta och mycket mer har säkerligen redan sagts på denna tråd men jag kände för att skriva ändå. och de få kvinnor som våldtar män då? skära av vadå, för det ska ju vara lika förbåda könen som feministerna(och en del annat folk också) säger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Bra resonerat hörrödu... Den som blir överfallen av en våldtäktsman kan alltså fritt göra sitt eget val; bli våldtagen eller ihjälslagen? >:) precis! eller också kan man hålla andan ocht a livet av sig...eller också har man med sig en teleskop batong och en burk peppar spray! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Ja, men iden med ett civiliserat samhälle är väl trots allt att vi inte ska behöva kuta runt med pepparspray eller Kalachnikov för att slippa bli våldtagna eller ihjälslagna Det finns också det fria valet att samlas i en grupp, sätta upp regler och utnämna en grupp (poliser och jurister) till att hålla efter alla som inte följer dessa regler, för att majoriteten ska kunna leva ifred - vilket vi har gjort. Och till Petus... Det där skrev jag inte Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Och till Petus... Det där skrev jag inte Precis, det var shike Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Jag är inte säker på att våldtäktsmän gör det endast för sin sexuella lust, Zimeon, som du vill få det till. Vilken tur att folk verkligen läser vad man skriver. Nu hann b8q redan påpeka det, men jag vill passa på att dementera det själv också. Det var inte jag som skrev ovanstående påstående, jag anmärkte på ovanstående påstående. I vilken kategori placerar du "våldtagna män"? Det var inte det jag syftade på. Jag menade att just Sorgernas Belladonna beskrev våldtäkt så motbjudande att det måste blivit påtagligt även för män. Och som sagt, det finns det säkert andra filmer som gjort också, så jag kan ju lägga till "bland det jag har sett". Jag har ofta undvikit film som behandlat ovanstående ämne. Visdoms ord från Mekurion: Du är lika vis som du är bra på att låta bli att särskriva. Om du verkligen menar allvar att de som blir våldtagna får skylla sig själva är du ett svin som bör slängas ut från alla civiliserade sammanhang. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 aj, tack för den Zimeon. :/ Ärligt, det är ju så det fungerar i samhället/naturen. Varför tror du folk blir våldtagna? Tror du våldtäksmännen ger sig på den rysska diskusskastaren Olga? Dom ger sig på dom som ser svaga ut, dom som inte kan göra allt för mycket motstånd. Så är man en svag individ så är risken större att man blir våldtagen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Och till Petus... Det där skrev jag inte ok, måste blivit nått fel med quote knappen, eftersom jag tog bort en del av inlägget kan jag råkat tagit bort att det va han som skrev det. Mekurion: Jaså? så om man är "svag individ" ska man alltså behöva slösa pengar på att träna på gym för att man är en vanlig medborgare utan någon som helst ideé på att skada eller såra någon medmänniska. alla kanske inte tycker det är kul att se ut som värsta muskelbergen utan vill leva ett normalt liv utan att löpa risken att bli våldtagen för att man är svag. ärligt talat.. jag skulle aldrig kunna tänka mig att va tillsammans med en sån här Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 oandra sidan Petus, tror du att någon lite snuskgubbe skulle försöka våldta en sådan tjej? Varför skulle du inte vilja vara med en "sån där"? jo därför att hon säkert kan spöa ner dig rätt rejält om du försöker våldta henne. Därav blir hon troligen inte våldtagen(vem vet, det finns alltid en större fisk.). Jag säger inte att det är rätt åt tjejerna(och killarna) att dom blir våldtagna. Men kan dom itne försvara sig på ett eller annat sätt så....kan dom inte försvara sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Jag säger inte att det är rätt åt tjejerna(och killarna) att dom blir våldtagna. Men kan dom itne försvara sig på ett eller annat sätt så....kan dom inte försvara sig. Poängen är väl att det inte ska finnas ett behov av att försvara sig? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Jag är hemskt ledsen över att krossa dina framtidsutsikter, Merkurion, men Mussolini hängdes av en mobb 1945, och du kan alltså inte få jobb hos honom. Du hade nog ändå inte fått anställning inom det korporativistiska aninformationsministriet; du saknar tillräcklig retorisk förmåga. Möjligen skulle du kunna söka dig till underhållningsbranchen, om det inte vore för att du inte är rolig. Du skulle kunna försöka bli promotor för det ryska damlaget i friidrott, om det inte vore för att dom skulle övningshoppa rep med din tunntarm om någon översatte dina facistoida åsikter för dom. Du borde hållas undan från den offentilga sektorn, eller överhuvudtaget från platser där du kan tänkas komma i kontakt med (och därigenom riskera att skada eller påverka i samhällsnegativ riktning) olycksoffer, deprimerade, våldsbrottsoffer, psykiskt instabila, nihilister, homosexuella, postmodernister, synthare, bisexuella, intellektuella, moderatreligiösa, agnosissexuella, kvinnor, barn, män, hundar, illrar, volkswagenbubblor, brödrostar, liberaldemokrater, egyptiska mumier, våldtäktshentai eller någon annan form av mänsklig kulturaktivitet. Nej, jag ser faktiskt inte någon konkret samhällsnyttig användning för dig alls. Usch. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Åh, min bulgariska kulstötarkvinna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Åh, min bulgariska kulstötarkvinna! Fult o citera sig själv från irc, tänkte precis citera dig :P. Kan vi inte slutföra den här diskussionen nu? Våldtäckt = dåligt. End of story. Ifall någon vill motargumentera detta så varse god! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Varför skulle du inte vilja vara med en "sån där"? för jag tycker inte det ser särskilt "snyggt" ut om jag får säga det själv. nån gillar det säkert, men jag ogillar det till 100%. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Mekurion: Försök inte slingra dig, läs om dina "visdoms ord" [sic]. Du säger att alla har ett val även när någon försöker tvinga dem till något, dvs. de väljer själva att t.ex. "låta sig våldtas", dvs. det är deras eget fel. För trots allt, man skulle ju kunnat valt att ha pepparsprey i fickan och tränat på gym tills man såg ut som Arnold/Olga... (och kom inte och säg att du inte påstått att man ska ha pepparsprey, läs ditt svar till b8q igen) Det är i allra högsta grad att säga att det är rätt åt de som blir t.ex. våldtagna. Freiztan: Han duger som avskräckande exempel... (lite sammhällsnytta iallafall) Det är inte alla som lyckas visa sån okunskap inom ett så brett område som antropologi (ev. sociologi), biologi och svenska med ett enda inlägg. Krunaldo: Jag tror nog nästan alla var överens om våldtäckt = dåligt tills Mekurion fick för sig att presentera sina "visdoms ord" (jag gillar verkligen att man särskriver just där, endera är det ironi på hög nivå eller så är man... ja alla är ju välkomna att dra sina egna slutsatser) För att ändå hålla mig lite on topic: Har lite svårt för mig att ha någon generell åsikt om hentai är bra eller inte, vilket många andra verkar ha. Känns som att säga att "fantasy" är dåligt, eller "romantik" är bra. Är man inne på våldtäckter etc. känns det som det mer passar i en diskussion om Japansk (sex)kultur, vilket innefattar mer än bara teckand porr. Att sen dömma en hel genre pga av t.ex. tentackelsex eller roricon eller nån av de ännu värre inriktningar som inte kommit upp än känns lite som att t.ex. fördömma "normal" porr eftersom det finns t.ex. djursex-filmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet januari 19, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2005 Jag är hemskt ledsen över att krossa dina framtidsutsikter, Merkurion, men Mussolini hängdes av en mobb 1945, och du kan alltså inte få jobb hos honom. Du hade nog ändå inte fått anställning inom det korporativistiska aninformationsministriet; du saknar tillräcklig retorisk förmåga. Möjligen skulle du kunna söka dig till underhållningsbranchen, om det inte vore för att du inte är rolig. Du skulle kunna försöka bli promotor för det ryska damlaget i friidrott, om det inte vore för att dom skulle övningshoppa rep med din tunntarm om någon översatte dina facistoida åsikter för dom. Du borde hållas undan från den offentilga sektorn, eller överhuvudtaget från platser där du kan tänkas komma i kontakt med (och därigenom riskera att skada eller påverka i samhällsnegativ riktning) olycksoffer, deprimerade, våldsbrottsoffer, psykiskt instabila, nihilister, homosexuella, postmodernister, synthare, bisexuella, intellektuella, moderatreligiösa, agnosissexuella, kvinnor, barn, män, hundar, illrar, volkswagenbubblor, brödrostar, liberaldemokrater, egyptiska mumier, våldtäktshentai eller någon annan form av mänsklig kulturaktivitet. Nej, jag ser faktiskt inte någon konkret samhällsnyttig användning för dig alls. Usch. Du är min idol. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg