anime_bob Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Det enda man kan komma fram till är att folk hela tiden när man diskuterar hentai, fastnar i en "Tentacle/rape" diskussion för de verkar inte ha sett någon annan hentai än just ”La blue girl” eller "Urotsukidoji". Så det får nått sorts tunnelseende och kan bara se "Tentacle/rape" framför sig om man nämner ordet hentai Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 jo.. värkar som att dom skrapade lite på ytan på de 2 sakerna som man hår tallas om, anser att de suger o sen vägrar se nått annat. Sen kan man ju även sluta säga att hentai inte är anime.... för det är det.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helblinde Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Hentai är så mycket mer än flygande tentakler, och folk som blir våldtagna. Hentai-serier, filmer osv kan ibland vara riktigt bra. Det gäller att se längre än just "sexet" i sig. När man mognar i sitt sätt att se på sex, så anser man inte att softcore scener i anime format är något överhuvudtaget, utan istället kan ge lite mer information om karaktärerna i fråga. Ni som är emot Hentai i all form har nog antagligen inte sätt mycket av det, utan kanske bara något av; "Hentai.dbz.sailormoon.xxx.avi" t.ex. Att dra slutsatsar ut av sådan amatörkonst är skrämande. Där finns så mycket mer som ni inte upplevt. Sen finns där folk som blir upphetsade av att se två anime karaktärer ha sex, men sådan är jag inte själv då jag ser det som "pure art". Oftast håller Hentai serier OVA kvalite (när det gäller vanlig anime). Mitt tips till er är att om ni är över 15 (kanske lite äldre), och inte blir påverkade av att se animerad porr, ska ta en titt på ett flertal serier. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Hentai är så mycket mer än flygande tentakler, och folk som blir våldtagna. Hentai-serier, filmer osv kan ibland vara riktigt bra. Får ja fråga vad du pratar om? "kan ibland vara riktigt bra" vad och hur i allsindar kan man få en våldtäkt att bli 'bra' (förutom att det är äkligt sjuka i min mening)? det får du gärna förklara till mig iom att du placerar dig själv väldigt högt kunskapsmässigt inom hentai! Hentai-serier, filmer osv kan ibland vara riktigt bra. Det gäller att se längre än just "sexet" i sig. Att se längre än just 'sexet' är i min mening att se det som det är! Otroligt kränkande ock förnedrande (oavsett ifall det är på riktigt eller ej!) iom med att allt jag har sett så porträtteras kvinnor på ett otroligt kränkandesett! Men du får mycket gärna ge mig dina motiveringar till varför du anser detta vara så! Ni som är emot Hentai i all form har nog antagligen inte sätt mycket av det, utan kanske bara något av; "Hentai.dbz.sailormoon.xxx.avi" t.ex.Att dra slutsatsar ut av sådan amatörkonst är skrämande. Där finns så mycket mer som ni inte upplevt. Kan ju inte påstå att dina slutsatser står något över den konsten iom att du verkar motivera på exakt samma nivå som de andra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helblinde Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Får ja fråga vad du pratar om? "kan ibland vara riktigt bra" vad och hur i allsindar kan man få en våldtäkt att bli 'bra' (förutom att det är äkligt sjuka i min mening)? det får du gärna förklara till mig iom att du placerar dig själv väldigt högt kunskapsmässigt inom hentai! Du förstår inte mycket vad jag skrivit eller? Jag skrev att "Hentai är så mycket mer än flygande tentakler". Med det menar jag att hentai inte bara är flygande tentakler och sådant. Inte fan i helvete tycker jag om sådant, men eftersom du inte förstår mycket av det jag skrivit och bara ser på saken från din vinkel så är det självklart att du skriver som du gör, ett tips bara, läs nästa gång. Att se längre än just 'sexet' är i min mening att se det som det är! Otroligt kränkande ock förnedrande (oavsett ifall det är på riktigt eller ej!) iom med att allt jag har sett så porträtteras kvinnor på ett otroligt kränkandesett! Men du får mycket gärna ge mig dina motiveringar till varför du anser detta vara så! Varför skulle det kränka kvinnorna, och vara förnedrande? Jag tror personligen inte att anime karaktärer får pengar för det dom gör, eller så lever du i en fantasi värld. Du tänker enbart på dom situationer (serier) där männen i fråga är oehört dominerande. Inom hentai finns där inte många sådana serier. Och föresten, har du någon gång funderat på att männ också blir lika kränkta i porrfilmer ibland, eller du är kanske en feminist och ser enbart på vad kvinnor får stå ut med. Där finns romantisk Hentai som jag föredrar, där bägge parter är med på "sexet", samt att det är en bra stämning mellan dom. Är där något fel med det, eller du anser att så fort en kvinna hoppar i säng så är det kränkande? Är det inte lika kränkande för mannen? Som ett exempel har jag följande (tror du baserar ditt tänkande på detta). Om en tjej ligger med ett flertal killar kallas hon Hora i dagens samhälle, sant? Däremot om en Kille har sex med ett flertal tjejer så blir han betraktad som en gud, sant? Det är samhället som byggt upp den synen, inte du, därför måste du se det från flera andra perspektiv. Kan ju inte påstå att dina slutsatser står något över den konsten iom att du verkar motivera på exakt samma nivå som de andra. Vad synd att du tycker så, någon gång kanske du inser att du har fel, vem vet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Kan man inte bara ta o acseptera att folk gillar olika saker.... Ni kan nog ge upp hoppet att försöka övertala nån som gillar hentai att det är dåligt hur mycket fakta ni en smäller upp om att de e omoralikst o förnedrande o bla bla bla.... Det gäller även åt andra hållet med... Dom har redan fått bilden av att hentai måste innehålla nån stackare som blir våldtagen... det finns ingen annan form and thats it .slut Denna diskution kommer inte leda nån stans känns det som så varför inte bara lägga ner den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helblinde Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Jag ville inte skapa detta, utan jag ville bara säga vad jag tyckte. Efter det la jag in en försvarande text, det är allt. Jag håller med dig, men tycker det är synd att man bara har sådant tunnel seende. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 klart du kan få försvara det du sa ^^ bara det att denna tråd är nu 3 sidor lång o det ända vettigt som kommit från den är....hmm... jag fick namnet på en serie som jag ska försöka se ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Du förstår inte mycket vad jag skrivit eller? Jag skrev att "Hentai är så mycket mer än flygande tentakler". Med det menar jag att hentai inte bara är flygande tentakler och sådant. Inte fan i helvete tycker jag om sådant, men eftersom du inte förstår mycket av det jag skrivit och bara ser på saken från din vinkel så är det självklart att du skriver som du gör, ett tips bara, läs nästa gång. Seriöst hade jag varit inskränkt i hur jag ser på det så hade jag inte brytt mig om att ställa frågan "Får ja fråga vad du pratar om?" Sen så bad jag dig att förklara för mig! Hade jag inte velat få infallsvinklar så hade ja ju somsagt inte brytt mig om att ställa några sådana frågor även ifall det va otroligt dåligt formulerat utav mig! Varför skulle det kränka kvinnorna, och vara förnedrande? Jag tror personligen inte att anime karaktärer får pengar för det dom gör, eller så lever du i en fantasi värld. Du tänker enbart på dom situationer (serier) där männen i fråga är oehört dominerande. Inom hentai finns där inte många sådana serier. Och föresten, har du någon gång funderat på att männ också blir lika kränkta i porrfilmer ibland, eller du är kanske en feminist och ser enbart på vad kvinnor får stå ut med. Hade jag velat dra upp om att diskutera porrfilmer så hade jag gjort det! Men saken är att det har inget med denna tråden att göra ifall du lagt märke till det så handlar det om hentai. Sen att män blir diskriminerade är absolut inte nytt överhuvudtaget och det förekommer även utanför porrbranchen, så svaret är ja på din fråga ifall ja har 'funderat' på det! Men ja förstår att jag gav dig intrycket utav att ja är feminist å enbart valt att stå på kvinnorssida, jag är inte det. Det ber ja helt ärligt ursäkt om! Där finns romantisk Hentai som jag föredrar, där bägge parter är med på "sexet", samt att det är en bra stämning mellan dom. Är där något fel med det, eller du anser att så fort en kvinna hoppar i säng så är det kränkande? Är det inte lika kränkande för mannen? Du får gärna skriva titlarna på dessa serier, pm:a det eller så skriv det i svaret till detta! Jag borde ha förklarat mig bättre. Jag tycker att det är fel när det uppkommer situationer där något utav könen blir porträtterade på ett kränkande och nedvärderandesett. Eftersom att du vet om material som säger emot detta så hade ja uppskattat som sagt att du skrev ner titlarna (som sagt) på dessa för jag vill gärna se det (det var inte menat att jag inte tror på det du sa, för det gör jag) Som ett exempel har jag följande (tror du baserar ditt tänkande på detta). Om en tjej ligger med ett flertal killar kallas hon Hora i dagens samhälle, sant? Däremot om en Kille har sex med ett flertal tjejer så blir han betraktad som en gud, sant? Det är samhället som byggt upp den synen, inte du, därför måste du se det från flera andra perspektiv. Jag hade kunnat basera mitt tänkande det på exemplet, men då hade jag ju bara sett det ur det perspektiv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Känner att detta inte kommer leda någonstans... Sorry for the inconvenience Helblinde Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 de jag skrev jue >_< fan att folk inte läser mina super inlägg först! =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Det va därför jag skrev det Benderu :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helblinde Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Känner likadant anji, inte lönt att diskutera över något sådant här :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 yeaaay ^^ folk lägger märke till mig.... väntaa tills dom får höra detta på nästa möte.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
c4z Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Hentai är snajs så länge det inte handlar om sånt där äckliga våldtäcks- och "tentackler-som-penetrerar-tjejen-och-demoner-med-2 meters k*kar" animes. Snygga tjejer och mkt naket, nor more, nor less. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Hentai är snajs så länge det inte handlar om sånt där äckliga våldtäcks- och "tentackler-som-penetrerar-tjejen-och-demoner-med-2 meters k*kar" animes. Snygga tjejer och mkt naket, nor more, nor less. Ecchi, ja B> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Hatar all form av Hentai, uuusscchhh. Så fort man säger till kompisarna att man kollar på anime så associerar dem det till tecknad porr, hentaien har förstört animens fina rykte.. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 gjorde mina klasskamrater med... då sa jag bara att jag ser på all form av anime (när jag änkligen lyckats förklara skilnaden mellan anime och manga) så då tyckte dom det var kul o tjata om hentai ett tag... tror dom tröttnat på det med nu... sen var de inga mera problem med det =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanji-san Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Hatar all form av Hentai, uuusscchhh. Så fort man säger till kompisarna att man kollar på anime så associerar dem det till tecknad porr, hentaien har förstört animens fina rykte.. :( Och jag som alltid har trott att det var anime som Sailor Moon, Pokémon, Digimoon etc som har förstört animens "fina rykte". :S Ps: För dom som inte förstår sarkasm....så var det jag skrev just det. Grejen är det att jag helt enkelt tycker att det är löjligt när folk skriver att det och det har förstört animens "rykte". Tro inte att hentai är en ny grej inom animen, det har funnits ett tag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 det är o komer allti o vara en del av anime... learn to live whit it.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duo Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Hentai är mys XD Gillar det i en viss mån om jag ska vara ärlig, dock inge tentakel-hentai, sånt avskyr jag :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moriquende Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Jag har också sett en jätte bra anime serie, men sen visade sig att det var hentai, men inte i hela. Historian är jätte bra men man ser i början att det är några muterade monster som våltar en massa flickor i byar som dom förstör..Historian är verkligen bra men det med att vålta förstör nästan hela serien... :( Det borde inte finnas sånt, det är fel. Det är nästan bara såna killar som inte kan få tjejer som sitter och kollar på det.. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 vad heter den så man kanske skulle undvika den... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Asså, jag förstår inte riktigt varför få kan förbise det faktum att Hentai faktiskt ofta har en djupare mening än bara "knuLLet" etc... Sedan är det som det är, Hentai finns och det är inte mkt att göra åt det, eller jo det gör det visst. Det är rätt enkelt faktiskt. Det är bara att undvika, vilket man gör om man är lite smart ** Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 vad heter den så man kanske skulle undvika den... Intresserad? :P ElgeN: Nej, vi får inte förglömma tentaklarna och totalt förnedring av det kvinnliga könet? Problemet med alla medier är att man är begränsad av manus förfatarns världsbild. I hentai är det så att manus förfatarn är en man på 30 år som aldrig haft ett förhållande och har massa snea upfatningar om det andra könet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg