ElgeN Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Jora, visst har man sett Wolf's Rain. Helt unberbar serie faktiskt. Minns dock att jag blev lite förvirrad mot slutet... Kiba är en otrolig drivande karaktär. Och karaktär har han, det måste man säga. Gillar honom skarpt. Gillar alla karaktärer faktiskt, så otroligt bra utformade. Fint och seriöst inlägg också, me digg! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Består inte wolfsrain av totalt 26 avsnitt? Men serien är lite mer vuxen en var standard animén är i dagens läge. Har inte sett klart den men jag har den liggandes någonstans så jag får väl ta och se den när skolrelaterade saker har lugnat ner sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Nej, det är totalt 30 eps, men det är en del episoder som skulle kunnas ta bort. (Resuméer från de olika karaktärernas synvinklar) Och då skulle serien kunna ha kortas ner till 26 eps. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 word, crux i örebro? wolf's rain är en de helt klart bästa serier jag sett. ska köpa boxen snart, har inte sett de sista episoderna utan väntar på att köpa den dvd:n Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pazzen Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 det verkar va en underbar serie men dock inte sett så mycket Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Består inte wolfsrain av totalt 26 avsnitt? Teknisktsett ja. Men det finns en OVA/OAV, som består utav fyra avsnitt. Dessa avsnitt räknas som avsnitt 27,28,29 och 30. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Athanasia Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Jo, jag har hört en hel del om den och den verkar ju väldigt bra, så jag skall nog ta och göra det =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 5, 2004 Wolf's rain är GRYMT bra, en av mina absoluta favoriter. Slutet var genialt tycker jag, när bitarna föll på plats. Om man gillar lite mer "seriösa" serier är det Wolf's Rain ett hett tips. Finns redan en tråd om ämnet förresten: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=240 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 8, 2004 Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 Ja den är helt klart en av de bättre serierna. Även soundtracket till serien är grymt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet september 9, 2004 Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 ohh ja.. wolfs rain är skit grym ^^ Nu måste jag fråga om någon vet någon liknande anime som wolfs rain? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 ohh ja.. wolfs rain är skit grym ^^Nu måste jag fråga om någon vet någon liknande anime som wolfs rain? http://www.anime-planet.com/animerec/83.html :D With Hunter Robin vet jag att Herid tipsade mig om förr, finns flera om du följer länken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Undrar om jag gillar Wolf´s Rain, jag gillar ju Silver Fang, så kanske ;) Men den verkar verkligen bra! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MAD_OLA Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Den var bra helt klart. Spelade mycket på sina karaktärer kändes det som, och det gjorde den väldigt bra. Enda negativa var 3-4 episoders flashback. Kan nämna att introt var bra också ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet februari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2005 Kanske värt att köpa den!! Jag fastnade för den när jag läste om handlingen!! Fast jag får se när jag kan köpa den..en massa andra serier måste avslutas först!! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet februari 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 28, 2005 Kanske värt att köpa den!! Jag fastnade för den när jag läste om handlingen!! Fast jag får se när jag kan köpa den..en massa andra serier måste avslutas först!! :) Den är värd det ;) Gillar du serier med temat "världens undergång" och lite mystiska händelser/slut så kommer du gilla den, garanterat. Stor kvalité på både bild och ljud :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet mars 1, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2005 Ah, jag ska iallafall köpa den när jag får råd. När nu det blir... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Som topic! Har googlat lite och hittade på Wikipedia att hon var artificiellt framställd av en "Lunar Flower". Är detta 1000% tillitligt? Tänkte att någon kanske skulle kunna spola fram i eran DVD om ni har en och se om det kommer upp någonstans vad hon är gjord av. Är ganska skitviktigt att det blir rätt ;) Hoppas ni tar er tid att hjälpa mig, då jag inte har tillgång till serien Wolf's Rain, som för övrigt är en hejdundrandes bra serie! :) tack på fürhand! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Det stämmer bra ja. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Okej! ;) Har tittat lite mer nu, och sökt på "Moonflower", vilket borde vara samma sak som "Lunar Flower". Men det finns åtskilliga olika varianter av just denna blomma verkar det som ;< Vet ni om man får se nån bild på den blomman i serien? vill gärna att det ska vara rätt sort. ...kanske borde vända mig till ett trädgårdsforum för mer inbitna florister:P Men det verkar som om det är en 'Epiphyllum oxypetalum' jag är ute efter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Jodå man får se blomman flera gånger i serien, fält med såna till och med. Har den dock inte på datorn utan liggandes utbränd på en DVD så jag kan inte ta någon printscreen. :< Det där är väl en blek version av blomman, dom är rosa egentligen. Såna skulle jag kunna tänka mig att det är i verkligheten. Men jag vet absolut inget om blommor så, och lyckades inte googla fram någon bra bild på blommorna från serien. Snygg box btw! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 http://pici.se/?36594 http://pici.se/?36598 är vad jag fått fram nu. Vad är det du säger? är de rosa? q_q ARGH! JockeII Hur fixade du till så bilderna visades rakt i posten? blev slaktat av forumet :z ...märke nu att en admin hade putsat till min så fina försvenskade och felstavade (ja på svenska) rubrik! /slag på handen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Är nästan 100% på att dom är helrosa, kanske lite vitt i dom med. Och du gör rätt med dina img-koder men du kan inte länka direkt till Pici-sidan så, utan du måste länka till denna: Bild-URL: http://pici.se/pictures/lqmOBU.jpg <-------- Borde ju vara någon på forumet som har Wolf's Rain liggande och kan ta en printscreen. :/ Btw, usch på försvenskningar. :< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Är nästan 100% på att dom är helrosa, kanske lite vitt i dom med. Och du gör rätt med dina img-koder men du kan inte länka direkt till Pici-sidan så, utan du måste länka till denna: Bild-URL: http://pici.se/pictures/lqmOBU.jpg <-------- Borde ju vara någon på forumet som har Wolf's Rain liggande och kan ta en printscreen. :/ Btw, usch på försvenskningar. :< okej tackar! ;) tänkte vara lite fräck och köra en försvenskning, men blev att må lite illa IRL. Inga mer hädan efter, yakusoku! Btw, hur tar men en screenshot i en film! SCOOP! Kolla på de sists ~5 sekunderna, ligger en blomma i vattnet! Eureka! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Är bara att ha framme filmen i Mediaplayer Classic eller vad du nu använder, och sen trycka på printscreen på tangentbordet. Har för mig att det inte fungerar i WMP dock, och inte heller i MPC om du använder Overlay Mixer. Annars har Halii Media Splitter en inbyggd funktion för att ta skärmdumpar av filmer, likaså VLC har det. Där ja. Fast var dom verkligen så vita, var inte vad jag hade för mig. :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet mars 26, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2007 Kanske inte syns så bra men bladen "runt" om blomman, dvs de som bildar knoppen när den stänger sig är rosa ;) Sen så finns det tydligen massor av olika "Lunar Flower" sorter. Det kanske förekom andra på ängen du talade om. Men det var just den blomman i introt som jag var ute efter! :) JockeII tack för all hjälp :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg