Wilcon Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Nå? Vad tycker ni om denna underbara anime? Jag tycker den är helt genial, det "nya" slutet slog verkligen serien upp på topp. Mysiga karaktärer, ovanlig men bra musik, en herrejösses bra story samt riktigt fina animationer, eller? För er som inte sett serien finns en kort beskrivning här Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Då är frågan har du sett eps 27-30, jag tycker att slutet på eps 30 var lite kasst. Men annars är det en väldans bra serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Ja, givetvis, och jag tycker att slutet på serien var helt briljant. Förstod du slutet då? Många gjorde inte det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaboki Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 jag gjorde det inte, jag känner mej då förvirad på slutet men serien är utmärk bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 jag orkade aldrig kolla klart på serien. fastnade inte för den speciellt mycket och så var den ointressant. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Grymt snyggt tecknad, men dialogen var så... Torr, röstskådisarna lät uttråkade på något vis... ungefär som i WHR. Fastnade inte alls för Wolfs Rain, även om den var fagert tecknad. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 7, 2004 Anmäl Share Skrivet april 7, 2004 Nog dög det. Wolf's Rain är en av mina favoriter så... Ja, och jag förstod slutet. Blev dock helt paff.... ARGH! Svårt att lära sig Svorak, men det går frammåt!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 jag gjorde det inte, jag känner mej då förvirad på slutet men serien är utmärk bra. Själva grejen med "paradise", var att världen skulle "återfödas" på nytt, och därmed måste alla levande ting dö ut för att detta ska gå(därför dog preson för person). I slutet såg man att världen började återskapas, dock fanns ett ting kvar, Darcias öga, den korrupterade och förgiftade "återskapningen" och därmed fick vi den värld vi lever i idag(detta är alltså paradiset, dock den "förgiftade" versionen). Man såg till slut att Kiba och vännerna gick runt i dagens samhälle, utan att känna varandra, och utan att minnas att de en gång var vargar(liknande saker nämndes i den där indianbyn de besökte). Hoppas det fick dig att förstå lite iaf, jag är så dålig på att förklara :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Jo jag fattade det som att de återföddes som människor, i den värld som vi lever nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaboki Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 hehe tack så mycket Wilcon, jag förstår det nu, tack ännu en gång Wilcon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Blir lite nyfiken. Vad är det ni tycker är så bra med den? Jag tyckte den var lite för allvarlig och grå, samt det mesta av dialogen kändes lite torr. Men det var nog för att jag, som sagt, saknade humorn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Blir lite nyfiken. Vad är det ni tycker är så bra med den? Jag tyckte den var lite för allvarlig och grå, samt det mesta av dialogen kändes lite torr. Men det var nog för att jag, som sagt, saknade humorn. Du säger exakt varför vissa gillade den. Den var allvarlig rakt igenom. Ingen humor mer än vad som kan förekomma i en domedagsvardag och så var det inte en dialog. Det var oftast flera i en dialog. De pratade dubbeltunga och allt var om filosofiska betraktelser av dagens samhälle och våran tro.. Skön serie som tar upp det vi tror på, det vi saknar och det, det vi vill skall ske, och våra motgångar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Precis, och alla har olika smak så :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Oh! Shit Sherlock! Det menar du inte? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Oh! Shit Sherlock! Det menar du inte? Jo, för ovanlighetens skull. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Ohh... I'm deeply suprised... Men, men om man(jag) skall vara seriös så tror jag nog jag skulle vilja se mer av detta slag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Jo, det skulle vara mycket uppskattat, vet faktsit ingen liknande anime alls... någon annan kanske vet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 8, 2004 Anmäl Share Skrivet april 8, 2004 Witch Hunter Robin liknar den serien i några olika aspekter.. Om du inte sett den. Se den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duo Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 skumt slut på ep 30 iofs Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Djupt, filosofiskt slut. Inte skummt... Bara för dom som inte förstår det... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jonas Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Gillar inte den p.g.a sin vemodighet.. Den e alltid så mörk och bister..Visst var den bra tecknad och så..Men jag klarade inte att att kolla på den ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Youka Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 lätt bland dom bästa serierna jag har sett.. Wolf's Rain är ett konstverk, dom som inte har sett borde se den... älskar den.. blev lite lessen dock när dom inte släpte avsnitt 27 - 30 ett tag där... i typ 3 - 4 månader lr vad det nu var... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Var på Crux Anime's animevisning i helgen. Då visade dom ungefär 6 avsnitt av Wolf's Rain. Handlingen i Wolf's Rain utspelar sig i en värld där vargar finns i legender och inte i verkligheten enligt människorna. Men sanningen är att vargarna gömmer sig och lurar människors ögon till att tro att vargarna är människor. Av en slump möts fyra vargar: Kiba, Hige, Tsuma och Toboe. De slår sig ihop för att bege sig till "Paradiset" (Rakuen) en plats som i vargarnas sägner sägs vara en vargarnas fristad. Wolf's Rain släpptes 2003 så den är relativt ny. Det är Bandai Vision och Bones (ändrat) som står för produktionen. Wolf's Rain känns lite som en fräsch fläkt för mig eftersom den är lite annorlunda mot vad jag tidigare sett. Ett plus är ju också att det är en av de snyggaste animerna jag sett. Två covers: Någon mer som uppmärksammat Wolf's Rain? Om inte så ta och kolla upp den! Serien består av totalt 30 avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 hm... Du har skrivit fel, det är Bones inte Stones. För övrigt så hör quiz och liknande till i Lekparken/Gott & Blandat inte i Anime forumet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 det är Bones inte Stones. Ja det är sant. Får ändra på det! För övrigt så hör quiz och liknande till i Lekparken/Gott & Blandat inte i Anime forumet Ok, tar bort den delen från posten och lägger den i lekparken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg