Ragathol Skrivet oktober 1, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2004 Yukito Kishiro är en annan. Han har kläckt ur sig GUNNM, men inte säderles mycket mer. Som jag nämnde i min post... glöm inte hans Aqua Knight! En i mycket väldigt fin liten historia på tre böcker... Mycket renare och "elegantare" än Alita, men en helt annan sorts berättelse som tyvärr inte är lika stark.. Sedan råkade jag i min förra post glömma(!) en av mina största favoriter, och en av dem som har haft stört inflytande på min egen stil - Chynna Clugston-Major! Hon ligger bakom den smått vansinningt fina och underbara "Blue Monday", samt "Scooter Girl". Hon har också tecknat i Buffy The Vampire Slayer, X-Men, Jingle Belle och Hopeless Savages och vunnit många välförtjänta priser. Hon är amerikan, men använder nån slags halv-mangastil... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Den som enligt mig tecknar snyggast är utan tvekan Hiroaki Samura. Även om hans serier blir lite väl kontroversiella ibland :P (LÄS: Tårarnas Luncheondagbok) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
navyfusion Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 KU-RA-N-PU!! CLAMP är fantastiskt duktiga. Takahashi Rumiko och Fujisawa Torus stilar brukar också vara talangfulla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Bra tecknare? Hm, jag är ingen konstnär men såna jag tycker gjort riktigt fint: Hayao Miyazaki Masamune Shirow CLAMP (dvs Mokona Apapa) Kaori Yuki Om Naoko Takeuchi kunde rita händer och fötter halvvägs proportionella, skulle hon få en plats på min lista. Som det blir nu får hon bara ett hedersomnämnande ;) och, argh, vad heter tecknaren bakom Sanctuary och Crying Freeman? Fantastiskt bra måste jag säga Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 här är min lilla top-3 lista B) 1. Ken Akamatsu (Negima är favoriten, men hans serie Love Hina är mest känd) 2. Masashi Kishimoto (Naruto) 3. Tohuru Fujisawa (GTO) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet december 2, 2004 Anmäl Share Skrivet december 2, 2004 Hmmm.Eftersom jag egentligen bara har läst jättelite manga,måste jag säga att jag har endast en favvotecknare,Yukiru Sugisaki.Även om hennes figurer får för stora händer,eller en aning långa armar,är hennes stil alldeles underbar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Den jag konkret tänkte på är Eiichiro Oda. Jag gillar verkligen hans stil. Den är lite slapp samtidigt väldigt tydlig. Karaktärerna är ju riktigt humörstecknade. Alltså när Ruffy/Luffy är arg så ser man det från 10 meters håll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet december 12, 2004 Anmäl Share Skrivet december 12, 2004 En av mina Favorittecknare är Takeshi Konomi. Läs min signatur så förstår du nog varför Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet december 12, 2004 Anmäl Share Skrivet december 12, 2004 Den jag konkret tänkte på är Eiichiro Oda. Jag gillar verkligen hans stil.Den är lite slapp samtidigt väldigt tydlig. Karaktärerna är ju riktigt humörstecknade. Alltså när Ruffy/Luffy är arg så ser man det från 10 meters håll. Håller faktiskt med dig där.Och Oda har en sån unik stil att man kan inte annat än att tycka om den xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Jodå.... =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet december 31, 2004 Anmäl Share Skrivet december 31, 2004 Yoshihiro Takahashi! Han är så bra att det nästan inte går att beskriva! Jag har också påverkats av Ginga nagareboshi Gin (Silver Fang) som Roz7. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet januari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Jag gillar Lee So-Young, hon har tecknat en bra manga som heter Model. Gillar stilen väldigt mycket. Hon är väldigt duktig på att utforma personer. Ett exempel: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filip_brink Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Min favorit är såklart Kentaru Miura som gjort t.ex. Berserk som är min favvo manga serie. Sen på andra plats blir det Akira Toriyam. Och på tredje plats så blir det Eiichiro Oda. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juli 6, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2005 Yuichi kamakura, Eiichiro Oda, Hayao Miyazaki och Masamune Shirow Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet juli 6, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2005 Ken Akamatsu (Love Hina, Negima) Rumiko Takahashi (Ranma½) Också tycker jag att CLAMP är riktigt bra! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet juli 6, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2005 Kentaro Miura och Rando Ayamine är mina favoriter. Berserk och GetBackers wins my day, rent teckningsmässigt. They win my day rent... alltmässigt, i och för sig. Eiichiro Oda vinner idiotpriset (han tecknar PUCKAT, and I like it). Naoki Urasawa får vara med på ett relativt stort hörn för hans renderingar av japanskt 70-tal i 20th Century Boys. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gege Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 Nobuhiro Watsuki (rurouni Kenshin) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thursday Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 Jag vet inte om jag kan välja bara en favorittecknare sådär, det finns så många otroligt bra världen över. Om vi ska koncentrera oss på anime-stil är nog Hyung Tae-Kim min absoluta favorit. (Magna Carta/War of the Genesis III.) Det finns en slags känsla av överlägsen elegans och stil i hans teckningar som inte är närvarande i andra liknande tecknares skapelser, enligt mig. Hans sätt att hantera karaktärer är väldig egen och på så vis intressanta. [1] Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är alltid, men stilen är definitivt någonting som jag beundrar. [2] Om vi nu inte behöver vara så noga att hålla oss till enbart anime-tecknare (eller tecknare med anime-stil) skulle jag nog behöva påstå att Yoshitaka Amano är den bäste tecknaren genom tiderna. (Karaktärsdesigner/koncept artist till RPG-serien Final Fantasy, spel 1-6 och 9.) Det finns inga särskilda teckingar som sticker ut - alla är de präglade av fullbordad intelligens och nyskapande känslomagi. Kolla in hans officiella hemsida så förstår du vad jag menar. Jag rekommenderar helhjärtat hans teckningar till anime-filmen Vampire Hunter D. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 CLAMP(Chobits, Cardcaptor Sakura) Eichiiro Oda(One Piece) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sakura-chan Skrivet januari 10, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2006 Gha! jag har jättemånga favorit tecknare, men måste jag välja så är det nog CLAMP(Cardcaptor Sakura, xXx holic mfl), Eiichiro Oda(One piece), Rumiko Takahashi(Ranma½, Inu-Yasha) och Mashashi Kishimoto(Naruto). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 17, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2008 Svårt att bestämma sig men jag älskar Rumiko Takahashis enkla men otroligt charmiga stil. Annars så tycker jag att CLAMP överlag också är fantastiskt bra och de varierar sig väldigt mycket från manga till manga. Sedan så är Ken Akamatsu också en lite utav en favorit, trots den repetiva forumlan i alla hans mangor så lyckas de alltid underhålla mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 17, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2008 Eftersom tråden lever igen, så måste jag göra det som måste göras. De bästa tecknarna är utan tvekan, Oh Great! (Tenjou Tenge, Airgear), Hiroya Oku (Gantz) och Kentarou Miura (Berserk). Serierna är både grymt snygga och storyn är i världsklass! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 17, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2008 Oh Great! (Tenjou Tenge, Airgear) Hur kunde jag glömma dom? Helt klar bland topskiktet när det gäller teckning och storyn på deras mangor är inte fy skam den heller. Synd bara att den engelska utgivningen av TenTen är så grötig vad det gäller censuren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 17, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2008 Jag har det senaste året helt snöat in på de här tecknarna: Ima Ichiko - Hennes pseudonym betyder "halvdan" eller "sisådär", vilket hon verkligen inte är. Superenkla teckningar som visar hela känslospektrumet och känns jordnära. (Hyakki Yakoushou, Otona no Mondai mfl) Mari Okazaki - Tecknar manga som ser ut som poesi låter. Oerhört skicklig på att bygga upp stämningar och illustrera känslor som är svåra att sätta fingret på. (Suppli, BX, Shutter Love mfl) Ai Yazawa - En av de mer moderiktiga tecknarna som verkligen har en unik stil. (Nana, Gokinjo Monogatari, Paradise Kiss mfl) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Det är många, varav större delen kan jag inte namnet på. Men när det kommer till detaljer och omgivningar så är Makoto Shinkai den absoluta favoriten, redan sedan jag slängde ett öga på "She and her cat" samt hans lilla Wind-trailer (och lite annat). Mumma för ögonen på det sistnämnda, den första är bara... underlig... på ett intressant sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg