Yuriko Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Hrm...hittade inte en sån tråd... Jaja... Men jag undrade om man säger/skriver efternamnet först en förnamnet sist?? Typ som Aizawa Chiaki... Vill gärna ha svar... :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet december 29, 2004 Anmäl Share Skrivet december 29, 2004 Hrm...hittade inte en sån tråd... Jaja... Men jag undrade om man säger/skriver efternamnet först en förnamnet sist?? Typ som Aizawa Chiaki... Vill gärna ha svar... :O I Japan säger de efternamnet (familjenamnet) först och fönamnet sist. Även då de skriver blir det i den här ordningen. Men när de skriver namnet i romaji (latinska bokstäver) brukar de vända på det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet december 30, 2004 Anmäl Share Skrivet december 30, 2004 Jag fick ett klister märke med en One piece figur på och då stod det Oda eichiro istället för Eichiro Oda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg