Spazer Skrivet december 26, 2004 Anmäl Share Skrivet december 26, 2004 Någon som vet och vill förtälja vad Suki Sa betyder? Är det ett egennamn kanske? Har inte hittat det i något lexikon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mcgreag Skrivet december 26, 2004 Anmäl Share Skrivet december 26, 2004 I vilket sammanhang förekom det? Är det Sukisa eller Suki Sa (dvs är sa en del av ordet eller en partikel)? Suki = (adjektiv) Gilla, älska Sa = (partikel) Ger en sats en nedsättande nyans. Tämligen ovårdat språk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet december 30, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 30, 2004 Det skrivs Suki Sa... Hmm vad blir det när det skrivs så? Olyckligt förälskad? Är en låt från Maison Ikkoku soundtracket som heter så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 30, 2004 Anmäl Share Skrivet december 30, 2004 "Jag tycker om dig" med lite extra betoning bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet december 31, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 31, 2004 Aha okey. Tackar för svaren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yukiko Skrivet januari 29, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 29, 2005 "Jag tycker om dig" med lite extra betoning bara. Ville bara tillägga en sak, väljer att lita på min Japanska lärare i detta fallet. "Sa" är talspråk som används av män, när de vill betona det de just sagt. (som zimeon skrev innan). ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg