Dread Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Vilken är den bästa gundam serien? själv fullkomligen älskar jag gundam seed + gundam seed destiny men gundam wing är helt ok den också Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 "Gundam" torde vara den bästa. Jag har dock bara sett brottstycken av den, men allt tyder på att det är den som härskar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Vet inte vilken gundam det är men oavn med undertitel "war in the pocket" var riktigt najs. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 20, 2004 Anmäl Share Skrivet december 20, 2004 Tycker faktiskt alla Gundam serierna är bra med vissa speciella undantag. :) Tycker mer om de nya tror jag dock. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AIe Skrivet december 26, 2004 Anmäl Share Skrivet december 26, 2004 Vet inte vilken gundam det är men oavn med undertitel "war in the pocket" var riktigt najs. Det är Gundam 0080 :) Skilljer sig en hel del mellan dom mer nya Gundam och dom äldre, men båda har sin lilla speciella charm. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lapse Skrivet december 29, 2004 Anmäl Share Skrivet december 29, 2004 Jag har knappt sett någon Gundam alls. Hur många Gundamserier finns det egentligen? Det verkar vara ett större antal än vanligtvis. :O Samt, vilken är första och vilken är senaste? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kredzell Skrivet december 29, 2004 Anmäl Share Skrivet december 29, 2004 gundam seed destiny håller ju på nu *måste ju vara den nya* :D tips kolla på www.animenfo.com så vet du allt om vilken av dom som först lr sist m.m Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lapse Skrivet december 29, 2004 Anmäl Share Skrivet december 29, 2004 gundam seed destiny håller ju på nu *måste ju vara den nya* :D tips kolla på www.animenfo.com så vet du allt om vilken av dom som först lr sist m.m Jo, men jag tänkte vara lite lat och låta någon skriva upp istället. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 29, 2004 Anmäl Share Skrivet december 29, 2004 Hur många Gundamserier finns det egentligen? Det verkar vara ett större antal än vanligtvis. :O Inte uppdaterad med Seed, men: www.mangakai.se/bildning.html#gundam Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet januari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2005 De flesta Gundam serierna är faktiskt rätt bra, förutom Gundam V då. Gundam Seed är riktigt bra den också förutom huvud personen Kira som mest lipar igenom hela serien. Tur att han inte är med så mycket i G Destiny. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2005 Så sent som idag hörde jag Kommentarrn från en Gundam-diggare i Japan: "Seed är inte Gundam." Seed är bara en remake på första Gundam, med lite moderna säljande detaljer inslängda. Dock verkar Turn-A Gundam gå hem hos Gundamdiggarna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet januari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2005 Så sent som idag hörde jag Kommentarrn från en Gundam-diggare i Japan: "Seed är inte Gundam." Seed är bara en remake på första Gundam, med lite moderna säljande detaljer inslängda. Dock verkar Turn-A Gundam gå hem hos Gundamdiggarna. Remake o Remake... Man kan säga att nästan alla gundam serier följer samma spår... Dock är Gundam Seed betydligt grymmare, visar krigets fasor på ett annat sät en Mobile Suit Gundam. Gundam Seed har en relativt liknande plotline till Mobile Suit: Gundam, fast den förs fram på ett lite mer realistiskt sett. Men om du vill ha den grymmaste av alla gundams så är det Gundam Victory du ska se, den är sorlig... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet januari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2005 Dock verkar Turn-A Gundam gå hem hos Gundamdiggarna. Jag har sett 3-4 avsnitt av Turn-A Gundam och jag tycker att den är helt ok faktiskt.. Men jag har inte sett någon annan Gundam serie dock. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 2, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 2, 2005 Jag tycker du över driver Kiras Whinande, Tireces, och saknar honom i destiny.. är dock ganska säker på att han kommer med sin gundam lite senare i serien och bankar alla, hoppas jag iaf för övrigt så låter som alla tycker turn a gundam är bra och har planer på att se den Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet januari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2005 Jag tycker du över driver Kiras Whinande, Tireces, och saknar honom i destiny.. är dock ganska säker på att han kommer med sin gundam lite senare i serien och bankar alla, hoppas jag iaf för övrigt så låter som alla tycker turn a gundam är bra och har planer på att se den Tycker tydligen inte jag, det händer mest i varje avsnitt känns det som. Det är väl så att skaparen/skaparna ville göra en karaktär som visar medkänsla men det blev lite mycket . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2005 Mycket whinande tycker jag verkligen att det är jag menar han kanske lippar 3-5 ggr i hela serien annser jag och jag tycker inte det e mycke jag menar kolla på gundam wing där vissar inte ens hjälten någon medkänsla alls nästa (Fast jag diggar gundam wing för det) Jag tycker Kria och Duo e en av dom huvudpersonerna som blev bäst i hela gundam serierna anser jag... Men smaken e som baken delad :D Men jag e lite orolig för att Kria kommer att bli antingen en support person för shinn eller en ond person... Men jag hoppas på att han kommer krossa alla med freedom som äntligen kom tillbaks i avsnitt 13 '' fick ryssningar och jag släppte till och med en tår =P medans jag satt med mina popcorn och cola haha.. hmm blev kanske lite långt ursäkta :S Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Mycket whinande tycker jag verkligen att det är jag menar han kanske lippar 3-5 ggr i hela serien annser jag och jag tycker inte det e mycke jag menar kolla på gundam wing där vissar inte ens hjälten någon medkänsla alls nästa (Fast jag diggar gundam wing för det) Jag tycker Kria och Duo e en av dom huvudpersonerna som blev bäst i hela gundam serierna anser jag... Men smaken e som baken delad :D Men jag e lite orolig för att Kria kommer att bli antingen en support person för shinn eller en ond person... Men jag hoppas på att han kommer krossa alla med freedom som äntligen kom tillbaks i avsnitt 13 '' fick ryssningar och jag släppte till och med en tår =P medans jag satt med mina popcorn och cola haha.. hmm blev kanske lite långt ursäkta :S Kira är helt klart mycket bättre i Destiny, han känns mera mogen. Fast jag tror att han kan få en biroll. Det har mest hadlat om Shinn tycker jag , men det är ju inte fel det heller. Men det kan säkert ändrats. Kul att det börjar hända något i eps 13 o 14. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 håller jag verkligen med om... längtar efter episode 14 måste se vad som händer. jag tror själv att det kommer bli en hel del grymma fajter mellan Kira och shinn och som hjälpare till shinn kanske Athrun. Freedom e ju lätt övergrym, nuke energi källa hehehe håller på att se turn a gundam... tycker att den är hyfsad en så länge men dock inte i samma klass som Gundam seed, Gundam seed destiny och gundam wing Heero´s replik i Gundam wing endless... Waltz är grymt cool "Mission accepted" "bang bang bang" (skjuter med beam cannon mot bunkerns tak" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Jag såg episode 14 för 9 timmar sen typ :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 Jag skulle gärna se de äldre Gundam serierna, men jag har så dålig koll på dem... Vet inte ens om de finns textade på engelska? (officiellt) Turn-A-Gundam har jag bara läst mangan av och den fann jag totalt tråkig, rörig och ointressant. Blä Gundam Wing är schysst, enda serien där jag sett allt (Utom slutet på Endless Waltz dådå) och jag gillade figurerna. Är väl egentligen därför jag vill se Gundam, folk har sagt mig att Treize och Zechs är baserade på Char och jag har blivit riktigt nyfiken på honom, hehe Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Klart att dom äldre gundams finns textade det går att köpa i sverige på www.sfbok.se :P Men att ladda ner e ett annat problem :( Vad tyckte ni Seed fans om det nya introt da?? Jag tyckte det var jävligt nice alltså bättre än det första iaf =) Vad tycker ni?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 njaaeee... introt var hyfsat, åt bra hållet och måste skaffa det introt också (har alla gundam seed låtarna... B) ) min största önskan inom anime världen just nu är nog att få alla avsnitt av gundam seed destiny nu känner mig typ som gollum i sanga om ringen, me needz it XD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Haha det e du inte ensam om :P Längtar redan till måndag då jag får tag på det nya avsnittet =P gilalr verkligen inte att man mnåste vänta en vecka tills nästa komemr ut så sorgligt :( hehe Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Klart att dom äldre gundams finns textade det går att köpa i sverige på www.sfbok.se Razz Jaha, där ser man. Då ska jag kolla runt om någon i bekantskapskretsen har skaffat den så kan jag kolla ett par avsnitt :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 hmmm... bara undrar vet nån vad det nya introt heter? (?) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg