Druv Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Även denna film gick på filmfestivalen, och var väldigt mycket bättre än Appleseed. En klassisk julsaga, om jag får säga det själv. Viss övervikt på det sockersöta, som väntat, men det blir ändå en god balans. Mycken kärlek, och, på grund av det rika karaktärsgalleriet, utan alltför mycket av den klyschiga "filmkärlek" man ofta drabbas av. Den fångade mig dock inte hela vägen igenom, men jag kan se det hända om jag ser om den. Definitivt ett köp när den kommer på dvd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Den finns väl på DVD redan väl. Inte som reg 2 eller 4 kankse, men den finns i allafall som reg1 på webhallen. Dyr men, men. http://www.webhallen.com/prod.php?id=26830 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Den har till och med kommit på DVD i Sverige! Så ut och köp, gott folk, för en guldfilm som denna är ett måste i var mans hem! Ändring: Ber om ursäkt, några dagar kvar till svenskt släpp var det allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Jag räknar den som en av de bästa tecknade filmer jag har sett, i klass med Mononoke, Totoro och Eldflugornas grav, endast slagen av Spirited Away. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 En av de bästa filmerna jag sett i hela mitt usla liv. Perfekt in i minsta cell. Vilken total superguldrulle. Släng bort Kalle Ankas julafton och visa Tokyo Godfathers. Varje år. Tusenårsskådespelerskan var en väldigt imponerande film, men det här var den överdrivet bästa julsaga jag någonsin sett. Festligt nog är verkligen genren "julsaga" och inget annat. "dramakomedi" beskriver inte allt. "Julsaga" beskriver allt. Alla ni som har föräldrar som motsätter sig japansk tecknad film: Köp den här och visa dem. Om de inte gillar den är det bara att avfärda dem som förtappade människor. ALLA människor borde se den här filmen. Verkligen precis ALLA. Det är bara att kuta iväg och handla den direkt. Dyr? 169 kronor, dyr? Vilken perfekt julklapp! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Tokyo Godfatehrs - filmen som bevisar att det endast finns fyra personer i Tokyo. Eller tja... i varje fall EN taxichaufför. Den var helskön verkligen ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Indeed. Tyckte verkligen om den där filmen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Enligt cdon.se så släpps den för 159 den 14e eller vad det nu var. *Ior som kommer ge den i julklapp till en av sina lillesyrror.* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Släng bort Kalle Ankas julafton och visa Tokyo Godfathers. Varje år. Det kan du ge dig på att jag skall göra! ;) Jag skall genast boka filmen och se till att inte kolla på den förrän på julafton klockan 15:00 för den rätta känslan. B). Jungfrutittar är ju så viktiga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Vill gärna se den, finns de fler filmer som handlar om julen (anime alltså)? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joa Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 En av Ranma½-OAV:erna utspelas helt under Julen... Att den dessutom är extremt bra gör ju inget heller... Vill du googla efter den tror jag den i översättning heter "Tendo Family Christmas Scramble" Annars är det nog lie tunnsått med rent *Jul-baserad* animéer... Zimeon bör veta dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Tokyo Godfathers är hursomhelst en väldigt bra film, så gå och köp den om du kan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Om Tokyo Godfathers: Tre hemlösa i Tokyo får ett spädbarn på halsen och sätter ut på en klappjakt för att hitta föräldrarna. Denna film är en av de få som hamnar under rubriken "otroligt underbart tokbra". Den närmaste beskrivningen är "en julsaga". Tänk Charles Dickens fast helt sjukt mycket bättre. Den finns på DVD i Sverige. Om era föräldrar/storasyskon är ens avlägset intresserad av bra film, så är det här den perfekta julklappen. Observera att man inte behöver vara intresserad av japansk tecknad film för att se den och tycka om den. Faktum är att jag nästan är beredd att säga upp bekantskapen med de som ogillar den här sortens film, så sanslöst bra är den. Ett av de bästa Tokyoporträtt jag någonsin sett i hela mitt usla liv; minst lika bra som "Lost in Translation". Vansinnigt snyggt Tokyo, så tokbra personutmejslingar att man baxnar. Och så den där underbara hopplösa levnadskraften hos några utslagna individer, och deras obetalbara förmåga att bara göra helt rätt hela tiden, trots att allt bara går åt helvete. Det finns ingen åldersgräns på den här filmen. Den passar alla, jag upprepar, alla, som vet att uppskatta film för vad film är. De stackars usla satar som tror att film måste innehålla action, humor eller sexiga kvinnor (eller allt i en blandning) för att vara "bra" göre sig dock icke besvär. Rent allmänt sett tror jag dock att de flesta under 15 nog bara kommer tycka den är tråkig. Den borde visas varje jul. I alla länder. För alla människor. Så bra är den. Angående jul-animéer i övrigt: Det har gjorts julspecialer lite varstans. Love Hina, Tenchi Muyo och säkert många fler. Men att jämföra dem med mästerverket Tokyo Godfathers är bara löjeväckande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet december 21, 2004 Anmäl Share Skrivet december 21, 2004 Jag håller med Zimeon. Det är verkligen den perfekta juklappen. Julfilm på julafton. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 21, 2004 Anmäl Share Skrivet december 21, 2004 Ooh, perfekta julklappen, eh? Härligt. Köpte den nämligen till en person i julklapp. Dock ville jag själv ha den så mycket att jag nästan tog den för mig själv, men men. Jag är för snäll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zingo Skrivet december 22, 2004 Anmäl Share Skrivet december 22, 2004 Inköpt och beskådad. Julen kom lite tidigare i år... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet december 6, 2008 Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Tokyo Godfathers sänds ikväll på 6an 03:25 ett hett tips till alla som har den kanalen och är uppe vid den tiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg