Olly Skrivet december 14, 2004 Anmäl Share Skrivet december 14, 2004 Jag satt häromdan och lyssnade på lite gammal musik som låg och skräpade. Jag kom till lite film-teman och hittade temat till den gamla TV-serien A-Team. Den hade en inledning med lite prat - så jag lyssnade vidare. När själva musiken började så kände jag igen den från något. Jag minndes Full Metal Panic och lyssnade på soundtracket. Jag fann några smärre likheter mellan låten "Tokkou Yarou" och A-Teams Tema. Finns det något sagt om det - jag tror då rakt inte att det är någon copyright kvar på A-Team, men jag bara tar upp det för lite respons. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nono Skrivet december 14, 2004 Anmäl Share Skrivet december 14, 2004 Jo, jag märkte det också. Jag tror allvarligt att japanerna gillade A-team för inte bara låter de lika, de är i princip identiska bortsett från lite andra tonval, och instrument. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 4, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2005 Japp jag lade också märke till att dem lät väldigt lika, jag minns inte vilket avsnitt det var men helt plötsligt när låten började utbrast jag: A-Team! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg