Hûmla Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Skulle du kunna specifiera exakt vad i Sand Land det är som är ett koncept som Toriyama alltid använt sig av? Om du syftar på att det förekommer slagsmål kan man nog räkna upp en och annan annan manga som också kör med det konceptet. Det jag menar är att det ser lika dant ut, samma sorts slagsmål, knapp någon handling, om det så ar det så kretsar det runt slagsmålen...Men alla har ju olika smak ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 Den är ganska underhållande faktiskt men ganska barnslig. Lite för yngre mend et var ju Dragonball också enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sensimilija Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Sandland e riktigt bra.. rolig kort och den snyggaste mangan Akira har ritat hitills Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mb5lover Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Jag tycker att den är för lik Dragonball. Akira har t.o.m använt ett namn från Dragonball... Belsebub. Det kommer från Piccolo i Dragonball. Under en turnering använder han det namnet för att inte skapa panik... (Dragonball fantast XD ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 17, 2005 Anmäl Share Skrivet april 17, 2005 Jag tycker att den är för lik Dragonball. Akira har t.o.m använt ett namn från Dragonball... Belsebub. Belsebub är bara ett annat namn för Djävulen. Eller nja, det finns väl tusen teorier kring namnet, men det är så det brukar användas. Är osäker på om det nämns i Bibeln, men det lär knappast komma från Dragonball. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MickeMaul Skrivet maj 17, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2005 Tycker Sand Land är helt ok. Den är bra ritad (vad förväntar vi oss av Akira?) och bra handling gillar att dom slåss för vatten helt ok serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg