Japs Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Klickade runt lite och hittade en doujin tecknare. Mycket grym tecknare där, tänkte bara att folk skulle se det. http://www10.plala.or.jp/g-tensei/doujin.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Jag instämmer, det var en tecknare som kunde ett och annat må jag säga o_O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 GGX2 doujinshis :) Fina grejer :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet december 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Kolla även in hans CG galleri. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickecchi Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Har sett dom som kan MYCKET bättre! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet december 14, 2004 Anmäl Share Skrivet december 14, 2004 Beror väl på vad man gillar... men så MYCKET bättre än det blir det nog inte :3 Ser mycket smarrigt ut Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 15, 2004 Anmäl Share Skrivet december 15, 2004 Whoa! Guilty Gear! Jag är helsåld. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet december 18, 2004 Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 De var as coola! En fråga: Vad är "doujin"? :P Är inte så kunnig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet december 18, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 Doujin är när man ägnar sig åt att teckna serier baserade på tv-spel, manga och/eller anime. Dessa serier kallas för doujinshi. tecknarna säljer dessa serier på konvent och liknande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet december 18, 2004 Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 Wohee, Yotsubato! ... Doujin...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet december 18, 2004 Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 Douji betyder "Lika person". Sambandet är säkert att det är för att man använder samma karaktärer som någon annan i ett verk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Hmm... Konvent/filmvisningar tar visst på krafterna rejält, minns inte att jag skrev det här igår... O.o;; -------- Så doujin och doujinshi är inte detsamma då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Douji betyder "Lika person". Sambandet är säkert att det är för att man använder samma karaktärer som någon annan i ett verk. Nej, även om "doujin" (dôjin, dojin) betyder "lika person" så kommer det inte från att de använder existerande figurer. Etymologin för ordet doujin är inte min starka sida, men idag betyder det bara "amatör". doujinshi är en amatörserietidning, doujinsoft är ett amatörgjort spel, doujinanime är en hemmagjord tecknad film och så vidare. Doujin alltså, i motsats till proffs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Doujin verkar ha många betydelser. När jag slår upp det får jag fram "(n) literary group (coterie), same person, said person, clique, fraternity, kindred spirits, comrade, colleague Ett väldigt stort ord med andra ord. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg