anime_lolita Skrivet maj 25, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2006 Jrock är typ mitt liv numera! Kagrra är mina älsklingar! Jag ska gifta mig med Isshi! Jag lyssnar också på bl.a: D'espairsRay Dir en Grey Malice Mizer Kagerou Duel'le Quartz Noir Fleurir Aliene Ma'riage Schwarz Stein Gackt Moi dix Mois Iroha Merry Blam Honey Duel Jewel Mask Kra Miyavi Kyoka + många fler! Lycka till med bröllopet själv tänker jag gifta mig med Mana eller Miyavi eftersom hide inte är vid livet längre. Jag håller mer åt Mana hållet eftersom jag älskar hans klädsmak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Faikku Skrivet november 26, 2006 Anmäl Share Skrivet november 26, 2006 mieerprpp, jag är mer Jrockmänniska än anime, det var därför jag joinade, för jag såg att ni hade ett musikforum 8DD *hides* Well, jag lyssnar en hel massa på bl. Vidoll(<33), Sadie, D, Merry, Rentrer en soi, Phantasmagoria, 12012, Kagerou, Dir en grey, Gazette (såklart!! O_O) och i stort stt det mesta jag springer på 8DD. Naiitoomea med, fast det är ett helvete att hitta deras låtar. Lyssnar inte mycket på engelskt/annat än japanskt, men händer. Kom i kontakt med genren tack vare en vän som jag itne pratar med längre, Gazette - Reila var min första J-rocklåt, MUCC med Isho den första jag fastnade för, och så Vidoll (Favoritband) - Route :). Min/a favoritjrockare är Reita, Jui, Rame och Uha ^__^ (Uruha). *babblar* 8DD < är btw ny här. Gillar inte Miyavi. Gackt är ful. xddd Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet december 21, 2006 Anmäl Share Skrivet december 21, 2006 Diru, Kagerou, DespairsRay, Miyavi och Moi dix Mois är det väl mest för min del. En del Malice Mizer blir det ibland också, har dock inte lyssnat på denna underbara musikstil särskilt länge x) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet december 23, 2006 Anmäl Share Skrivet december 23, 2006 Ingen som nämnt MUCC? Bra band. Men favoriterna är ju Dir en Grey. Jag tror väl att de börjar satsa mer och mer på internationellt kändisskap då de tonar ner sin stil. Musiken har de alltid "experimenterat" med men det blir mer och mer "engelskt"... Detta är ett band jag absolut inte kan tröttna på då de är så breda. Jag var ett förbannat stort System of a Down-fan förr i tiden men har nu på senare tid börjat tröttna. De låter helt plötsligt tråkigt, trots att de också låter annorlunda från album till album, men inte alls i samma skala som Dir en Grey. Sedan är det något med det förbannade sköna språket japanska. Trots att jag oftast inte förstår ett skit ur Dir en Greys texter (har läst en del översättningar så jag börjar förstå mer och mer) så är det kraftfullt bra. Men visst skulle man vilja höra några nya låtar i stil med Yokan, Cage och Yurameki. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg