ThoseN Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Eran bästa/läskigaste anime i skräck??.Finns de nån läbbi?? säg de här :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mcgreag Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Kanske inte direkt den typ av skräck du är ute efter men jag skulle säga Perfect Blue. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Skolans spökhistorier är riktigt läskig ibland. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Kommer inte på något annat än "Monster", men det kanske är mer psykologisk thriller än skräck. Aja, den är bra i alla fall. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickecchi Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Boogipop Phantom... kanske inte så mycket skräck. Men jag, lättskrämd som jag är tycker att de finns en del läskiga sener. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet december 12, 2004 Anmäl Share Skrivet december 12, 2004 Ayatsuri Sakon (Puppet Master Sakon). Man blir väl inte precis rädd, men skräck får den nog betecknas som ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet december 14, 2004 Anmäl Share Skrivet december 14, 2004 hmm, Berserk är lite skräckinjagande vid vissa tillfällen (specielt mot slutet) Fast det är nog mest action så.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet december 14, 2004 Anmäl Share Skrivet december 14, 2004 Kousetsu Hyaku Monogatari (Hundred Stories) Elfen Lied (Visst finns det en del skräck med det är mestadels action/splatter) Hellsing ? Vampire Hunter Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet december 18, 2004 Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 Elfen Leid är väl lite läskig. Man hoppar inte till av den men den är mer åt det "äckliga" hållet.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet december 18, 2004 Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 Elfen Lied är nog inte precis läskig, snarare vidrig. Fick till och med mig att må illa, och på animenfo varnades för sånt innehåll... Perfect Blue är att rekommendera om man söker skräckfilm på mangavis. Tenshi no Tamago upplevde jag som ganska läskig, fast den kanske mer lutar åt konstighets-hållet. Beror nog på vad man tycker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet december 18, 2004 Anmäl Share Skrivet december 18, 2004 Hmm "Key - The Metal Idol" gav ju lite olustkänslor... den är ju inte direkt skräck, men skulle nog nästan kunna funka ändå. Beror ju lite på vilken sorts skräck man är ute efter. (NiN - Animal AMVn förstärker verkligen känslan av olust). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Ayatsuri Sakon (Puppet Master Sakon). Man blir väl inte precis rädd, men skräck får den nog betecknas som ändå. Vet du om den släppts på dvd någonstans eller liknande? Såg två avsnitt på vhsfansub för massa år sen men inte hört nåt om den sen dess. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 finns det inte en serie som heter "petshop of horrors" eller nåt liknande? har dock inte sett den men den låter lite skräck injagande... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet december 20, 2004 Anmäl Share Skrivet december 20, 2004 Vet du om den släppts på dvd någonstans eller liknande? Såg två avsnitt på vhsfansub för massa år sen men inte hört nåt om den sen dess. Den är inte licensierad för distribution utanför Japan än så du får antingen importera den (zimeon kan kanske dirigera dig till en bra butik, fått intrycket av att han köpt/köper en del därifrån) eller titta på en lite nyare fansub tills något licensbolag köper upp den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sensimilija Skrivet december 30, 2004 Anmäl Share Skrivet december 30, 2004 Tenshi no Tamago upplevde jag som ganska läskig, fast den kanske mer lutar åt konstighets-hållet. Beror nog på vad man tycker. Håller med dig där, den är riktigt konstig på ett konstigt sätt :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet januari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2005 Petshop of Horrors är bra. Lite Tales of the Crypt aktig men mangan rekommenderas mer än animen även ifall båda är bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Degskalle Skrivet januari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2005 Kommer inte på något annat än "Monster", men det kanske är mer psykologisk thriller än skräck. Aja, den är bra i alla fall. Smile Monster är stundtals skrämmande som fan, men är klart en av de mest spännande animer som finns just nu. Värd att se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
navyfusion Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Har i och för sig inte sett Elfen Lied, men hur kan den vara vidrig? Har jag gått och trott att エルフェンリート är någon slags kärlekskomedi? Visst kan väl olika personer definera skräck på olika sätt, men är det verkligen en skräck anime? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Har i och för sig inte sett Elfen Lied, men hur kan den vara vidrig? Tja, det är mycket kroppsdelar som flyger hit och dit. Och inte bara det, det är detaljerat också. ;); Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shonen Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 blodd the last vampire ska vara lite läskig men jag har alrig haft chansen att se den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Degskalle Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Har i och för sig inte sett Elfen Lied, men hur kan den vara vidrig? Tja, det är mycket kroppsdelar som flyger hit och dit. Och inte bara det, det är detaljerat också. :sleep:; Mumma Sett ett par avsnitt, och jag gillar den ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg