-sUMo- Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Haaj. Just nu är jag skitglad för min moster har precis fått reda på hon och hennes man ska få adoptera en unge från Kina =). Men jag behöver eran hjälp, flickan heter Bi J Guo, och jag undrar om någon här vet vad det betyder om det nu betyder något vill säga =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Jag vet tyvärr inte vad det betyder men det stavas hai,så att du vet det... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-sUMo- Skrivet december 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Det var ju lite synd =(. "Haaj" = ett utdraget "Haj" (svenska) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Det är troligtvis svårt att säga utan att få veta med vilka kanji det skrivs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mogger Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Det är troligtvis svårt att säga utan att få veta med vilka kanji det skrivs. Även om man visste det så är det rätt svårt, finns många tecken som uttalas likadant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Det är troligtvis svårt att säga utan att få veta med vilka kanji det skrivs. Även om man visste det så är det rätt svårt, finns många tecken som uttalas likadant. Precis min mening, därför du ska ha tecknen också så att du vet vilken betydelse som ska förknippas med uttalet. För jag antar att man i Kina inte har två ord som uttalas likadant och skrivs med samma kanji, eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-sUMo- Skrivet december 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Tack för alla svar, men tyvärr har jag ju inte några "tecken" =( Jag kollade runt på ett antal olika sidor och det fanns ju som ni skrev hur många olika betydelser som helst för "Bi" och "Guo" tex. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Eftersom de flesta av oss är inriktade på Japan och inte Kina så tror jag nog inte att du finner svaret här. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-sUMo- Skrivet december 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Eftersom de flesta av oss är inriktade på Japan och inte Kina så tror jag nog inte att du finner svaret här. :( Nej jag tänkte också på det innan jag postade, men man kan ju alltid chansa =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yuriko Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Haha...själv så e jag en kines.. :D Men när man skriver med vanliga bokstäver så vet jag inte alls va det betyder... :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Hmmmm, ja det är ju det där med tonlägen och såntO.o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg