sepeMuLLe Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Här är en bild som jag gjorde nyligen, det jag är ute efter här är konstruktiv kritik ;D leta fel och hjälp mig utvecklas ;D hehe, men jag är en nybörjare så ha det i tanken ;) tydligen funkade inte länken innan ska testa nu, här är den iaf: har tagit hjälp av zaffe´s guide lite granna ;D hehe. märks nog ;) tackar zaffe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Länken fungerar inte :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arla-kanninen Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Hmmmm... kanske ska börja med att säga att du e grymm på att måla (typ 1000 ggr bättre än jag) men jag ska endå peka ut några fel som jag tycker: 1 (viktigast) det känns som hon hamnat helt snett i vinkel som om hon ramlar men det finns endå inga tecken på obalans... 2. större händer, jag har också stora problem med att göra rätt storlek på händerna 3 det hade vart lite effekt fullare om hennes band och hår rörde sig lite mer mot hållet hon ramlar 4 kunai'en (kastkniven) borde väl vara riktad mot bilden eller iaf snett mot detta kan ochså vara svårt i början. men försök att liksom vrida dendå fattar man mer varför hon hoppar åt sidan. (nu ser det nästan ut som om hon kastat den) sen är det bara små fel här och där som ingen lägger märke till ska bli kul att se nästa sak du gör :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Jag tror håret rör sig rätt, meningen som jag ser det är att hon ska hoppa. Men som Arla-kaninen sade så är händerna lite små och fötterna likaså, men annars defenetivt en snygg bild! För att öka känslan att hon hoppar kan du göra fart streck som går tvärs ner. Om hon skall rammla gör du fart streck tvärs upp Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Bra att jag kunda vara till hjälp! jag vill dock klaga på att hon verkar vara för smal och att bilden lackar rörelse/balans fötterna är för små och det ser ut som om hennes armväck lätt skulle kunna knäkas av (för tunt vid armbågarna) händerna är oxå lite för små och väcken/foldsen på byxorna är fel (vid benet som hon lyfter upp borde tyget vara sträckt) att hela hennes kropp (från pelvis till torso) är helt rak i den här posen känns lite fel! men du är på god väg, jag gillar brösten dom är bra gjorda XP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 du tog nog mer än bara guiden till hjälp, den påminner väldigt mycket om zaffes stil. hursomhelst, den är iaf snygg. anatomin är ganska bra, men själva rörelsen är för stel. Det ser ut som om hon tippar över... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 jag har bara ett litet tips angående händerna ^__^, om du jämför med dina egna proportioner så är din egen hand lika stort som ditt ansikte, eller hur? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 precis, och foten är igentligen lika lång som underarmen (ta din sko o kolla) men man brukar dock förminska det när man tecknar pga det ser alldeles för stort ut! men som sagt, dom där fötterna ser för små ut! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg