Pale Shade Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 är de nån som vet var man kan få tag i Elfen Lied... har bara sett Trailer episoden som var väldigt bra. har letat i de vanligaste anime butiker SF-bokhandeln o.s.v.. tack på förhand // Pale.S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joa Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 är den över huvud taget licencierad än? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Japp, ser så ut. Bara att sätta på sig väntarluvan med andra ord. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 jag väntar glatt på mangan :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joa Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Bara att sätta på sig väntarluvan med andra ord. men varför? den är ju så oerhört menlös.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Tycker att den är riktigt bra ^^ köper förmodlingen den! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HP-X Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Tycker att den är riktigt bra ^^ köper förmodlingen den! :D Word. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Tycker att den är riktigt bra ^^ köper förmodlingen den! :D Word. =) vad? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Word betyder ungefär, instämmer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 men varför? den är ju så oerhört menlös.... Tja nästan. Från början vet man inte vad man skall tro, det är bara våld, blod och mera våld. De sista avsnitten var rätt ok, men det är inte en serie som jag skulle köpa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 men varför? den är ju så oerhört menlös.... Tja nästan. Från början vet man inte vad man skall tro, det är bara våld, blod och mera våld. De sista avsnitten var rätt ok, men det är inte en serie som jag skulle köpa. Knappt, men den är ändå ganska bra faktist. Men hur jag än vrider och vänder på det så får jag detta helt enkelt inte att gå ihop... http://www.animenfo.com/statistic/top.php?l=anime Visst finns det andra serier som inte alls hör hemma på top200, men denna är i värsta laget. En väldigt bra anime, kanske en 7/10, men detta :S Att blod och inälvor skulle ha sådan inverkan visste jag inte :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 kan ha med att den är från 2004 kanske? va vet jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Att blod och inälvor skulle ha sådan inverkan visste jag inte :P För mig känns det som att det är våldet som har huvudtemat i Serien. Allt det andra blir en aning lämnat åt sidan. Jag har inget emot våld i Anime. Elfen Lied är ändå helt klart sebar men jag skulle ändå inte ödlsa pengar på den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Det bästa med den serien var det underbara introt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 hehe ^^ Gillar du det eller tycker du det är bra? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 men varför? den är ju så oerhört menlös.... Jag tänker då inte köpa den. Det var en uppmaning till de som vill! :-) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet december 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Tur att folk har olika smak.... vi hade levt i en otroligt tråkig värld annars :D Tack för alla svar. Det e alltid bra att veta folks åsikter... då får man en uppfatting om vad man letar efter... Elfen Lied verkar vara nått man antingen gillar... eller hatar tack allihop // Pale.S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Jag gillar faktiskt elven lied ganska mycket, fast det känns bitvis som att det är lite för mycket av allt... Serien är bara så tragisk rakt igenom, menar det finns inte många serier som tar upp ämnen som sexuella brott mot barn och liknande (hentai räknas inte... :sleep:) och det finns faktiskt en riktigt bra serie under ytan. Dock så måste jag säga att hela serien sänks en hel del av den överdrivna nakenheten och allt övervåld. Elfen Lied hade kunnat bli en blandning av Saikano och Evangelion utan det, men nu känns det som att dom som gjort serien bara kastat in en massa fanservice... Det finns fan inget värre än att höra divx-kids (ja, jag ser den också på divx nu, men jag köper faktiskt anime jag gillar också...) som pratar om hur bra elven lied är pga att "den är jätteblodig och naken"... det är som att säga att Evangelion är skitbra på grund av att "den har så cool mecha action". När man ser en serie som är helt absurt blodig och naken så brukar det ofast vara så att ifall man plockade bort allt det så finns ingenting kvar... I det här fallet så skulle istället visa vilken bra serie det här kunnat bli. Dock så måste jag ju påstå att han/dom som producerat elven lied måste ha seriösa problem... för det blir fan inte mycket mer rubbat än såhär. Har själv bara sett ungefär hälften av serien, och kommer köpa den ifall den inte tappar på slutet för jag tycker att det här är den första serien på 2000-talet som faktiskt hade kunnat vara en ny Evangelion. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Jag tycker Elfen Lied var en 7/10 på en betygs skala. Jag tycker den var bra, men inte DVD bra :P I sådant fall sparar jag hellre mina pengar till FMA DVDerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Fma var ju bara... som vilken annan ny anime som hellst tycker jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 man kan inte dömma den här serien efter första avsnittet. det är som när man skriver en bok. man måste börja med nånting som får tittarna/läsaren att vilja fortsätta läsa/kolla på. om den började med att dom stod och snacka i 20 minuter hade den kanske inte varit så bra skulle många säkert trott. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Första avsnittet var ju riktigt skräpigt egentligen... fast det blev ju bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet december 25, 2004 Anmäl Share Skrivet december 25, 2004 rätt okej faktiskt den får 6/10 av mig för den var tråkig i vissa delar av serien. Annars var den bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet december 26, 2004 Anmäl Share Skrivet december 26, 2004 Denna serie är helt och hållet klockren hittils iaf (har kollat på 5 avsnitt). Det ända som är dåligt är introt samt intromusiken. Får 8/10 av mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet december 26, 2004 Anmäl Share Skrivet december 26, 2004 Denna serie är helt och hållet klockren hittils iaf (har kollat på 5 avsnitt). Det ända som är dåligt är introt samt intromusiken. Får 8/10 av mig. Roligt, jag tycker pricis tvärtom. Intromusiken är super nice! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg