sepeMuLLe Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 JA! ;D nu tar jag och gör om hela grejen här. nu är det så gott som bara positionerna jag har probs med. nån som har förslag ? en del sa att man skulle använda en sån där "modell-docka" altså en sån som man har när man målar osv, att de skulle hjälpa för att få in både propotionerna och positionerna. vad säger ni ? hur brukar ni göra ? ;D all hjälp välkommen! ;) tack på förhand... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Jag har inte så svårt att komma på olika ställningar men jag har svårare att försöka få en figur se bra ut i den ställning jag bestämt.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Man bestämmer först: fantasy action romans hentai *höhö* medeltid osv... sen bästemmer du: en lämplig pose En miljö bakrgrund Tjej Kille kläder redskap vapen osv.. Tills du inte orkar kommar på mer eller musik är väldigt inspererande. p.s. detta har ja lärt mej på anime.se du får kankse söka lite. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Oftast så sätter jag mig bara vid bordet och ritar något, så får det bli som det blir, ibland så har jag redan en idé i huvudet om hur den skall se ut. Oftast inte. Men det som Thosén sade funkar nog bra för många. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet december 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Tusen tack ThoseN vart stod det? för trots att du inte tror det så har jag kollat igenom 9 how to draw anime/manga guider men inte fått nån vidare vägledning :P ibland ligger svaret för nära för att man ska se hehe ;) jaja, men tack så mkt. jag ska försöka undvika att ta upp onödiga ämnen i fortsättningen ;D MVH.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 ;) de ä lugnt.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 har också tappat min inspiration. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Jag har aldrig haft nån riktig inspiration....Jag har alltid extrema problem med att komma på vad jag ska göra så oftast blir det bara en massa kladd som egentligen inte liknar någonting... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Personligen kommer jag på olika ideér lite varsomhelst,skolan,framför tvn,när jag ska sova osv.fast på senare tid har det blivit mindre o mindre ideér...Iallafall.När du ska ''hitta på'' en pose,tänk dig personens personlighet.T.ex,en slagskämpa som är morbid ska inte krama ett gosedjur.Eller nått.Har hjälpt mig lite... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Tusen tack ThoseN vart stod det? för trots att du inte tror det så har jag kollat igenom 9 how to draw anime/manga guider men inte fått nån vidare vägledning :P Hehe de lärde ja mej av Zaffe (Zaph) och lite av Daddis lr Hellis ^^. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 jag brukar lyssna på musik eller läsa en manga. Då brukar det poffa till i min lilla skalle att jag vill rita lite och då har jag oftast en idé :) så mitt tips är: - läs en manga eller se en animé - lyssna på musik från en animé eller musik över huvud taget - läs de ThoseN skrivit :P btw ThoseN är "daddis" jag? isåfal kalla mig helre Dodden istället för Daddis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Lessen... Daddis! hehe ^^. Film-Snuttar ger fantsi ibland (kan testas lr) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake-servant Skrivet december 10, 2004 Anmäl Share Skrivet december 10, 2004 Jag brukar dra på hammerfall eller liknande och sen få de bli som de bli Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet december 10, 2004 Anmäl Share Skrivet december 10, 2004 Hamerfall-Medeltid Queens-Vinst (eheh kom inte på nåt) osv.. om det häär går då tror inte de! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg