nono Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Hejsan alla på forumet! Detta blir mitt andra inlägg sedan jag registrerade mig i morse och det verkar som om det finns riktigt trevliga forumister på detta forum. Till saken Jag letar efter en anime som följer "Tjej gilla kille, kille gilla tjej, tjej slå kille" som kan kännas igen från Love Hina som jag just avslutade och Full Metal panic som jag håller på att arbeta mig igenom. Jag undrar vilka fler sådanna animer man kan hitta då jag iallfall tycker att de är mycket mer underhållande än till exempel dragonball. MVH Nono Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Du kanske syftar på haremserier? Mahoromatic(finns en uppföljare) Maburaho Ai Yori Aoshi(finns en uppföljare) Vet inte riktigt om dessa går under kategorin "tjej slår kille", men nog är de samma typ av serier i varje fall. Ai Yori Aoshi är nog så likt Love Hina det kan bli, bortsett från att killen i det här fallet inte är en klant, utan mer någon alla gillar. Love Hina är nog ganska ensam i sin överdrivna "tjej slår kille 5-6 gånger/avsnitt"-grej :) Det händer väl i andra serier, men jag kommer i varje fall inte på en enda som har samma mängd. Fast jag antar att det är själva komedin du är ute efter, och inte slagen, då passar ovanstående bra in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Jag tycker iofs att "Ranma½" stämmer rätt bra på beskrivningen med... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Jag tycker iofs att "Ranma½" stämmer rätt bra på beskrivningen med... jo... Det är nog den perfekta beskriviningen på Ranma. himmla roligt att de båda förnekar att de faktiskt gillar varandra hela tiden kul story line oxå... de här med vattnet menar jag ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Urusei yatsura är väl det jag direkt tänker på, fast kärleken där är ju rätt... ensidig;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
capadde Skrivet december 6, 2004 Anmäl Share Skrivet december 6, 2004 Girls Bravo passar ganska bra in. Och är du så pass gammal att du klarar av Love Hina, kan du ju se Green Green, fastän den inte riktigt är att rekommendera för små pojkar som inte växt i sig sina kläder ännu. Men det kanske du har, vad vet jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 kolla igenom Full Metal Pani Fomuffo också^^ ett tips, det går ryckten om en ny säsong av FMP ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nono Skrivet december 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 Ok, tack för alla tips. Jag kollade in lite FMP på animenfo och såg att nya grejjor fanns att få tag i så det ska ja ggräva vidare in på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 7, 2004 Anmäl Share Skrivet december 7, 2004 ett tips, det går ryckten om en ny säsong av FMP ^^ Tror att jag läste i Player1 att en ny säsong var bekräftad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 ett tips, det går ryckten om en ny säsong av FMP ^^ Tror att jag läste i Player1 att en ny säsong var bekräftad. Förrutom Fumoffu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 ett tips, det går ryckten om en ny säsong av FMP ^^ Tror att jag läste i Player1 att en ny säsong var bekräftad. Förrutom Fumoffu? Ja. Inte hundra procent säker dock, men jag har för mig att Fumoffu redan fanns när jag såg den nyheten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Girls Bravo passar ganska bra in. Och är du så pass gammal att du klarar av Love Hina, kan du ju se Green Green, fastän den inte riktigt är att rekommendera för små pojkar som inte växt i sig sina kläder ännu. Men det kanske du har, vad vet jag. Haha, jo, jag har en bror född -90, så han kan nog se Green, Green och uppskatta den. En totalt oseriös serie jag kan rekomendera på tråkiga regndagar. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 ett tips, det går ryckten om en ny säsong av FMP ^^ Tror att jag läste i Player1 att en ny säsong var bekräftad. Förrutom Fumoffu? Ja. Inte hundra procent säker dock, men jag har för mig att Fumoffu redan fanns när jag såg den nyheten. Ja, det ska komma en till. Kommer nog någon gång under nästa år. http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4449 http://www.anime.se/forum/viewtopic.php ... etal+panic Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 "Tjej slår kille"? Ghost In The Shell? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mcgreag Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Iketeru Futari kanske. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Jag tycker iofs att "Ranma½" stämmer rätt bra på beskrivningen med... Jag håller med där. Om man ska ha en genre kallad "tjej slår kille" platsar Ranma ½ garanterat där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
capadde Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 Iketeru Futari kanske. Definitivt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 men kille slå tjej anime då, finns det sånna i huvetaget? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nono Skrivet december 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 men kille slå tjej anime då, finns det sånna i huvetaget? :D Själv skulle jag inte vilja se sånt, jag tycker iallafall det känns fel. Just eftersom det är anime tycker jag att det känns mer "lätt" än var det borde. Exempelvis om nu Naru skulle vara så stark som hon är i Love Hina skulle Keitaro dö efter första slagen antagligen, men eftersom det är en anime reser han sig upp , lite röd under ögon/kinden och rusar vidare skrikandes "Förlåt mig!!!" (minns inte hur det stavades på japanska). Därför tycker jag iallafall att slag i animer som Love Hina, slag som när Chidori slår Souske i FMP känns "lättare" än hur ett slag egentligen borde göra. Sumaru sumaru Tjejer slå killar :) Killar slå tjejer :( MVH Nono Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaVo Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Iketeru Futari kanske. Definitivt. Ja, Iketeru Futari är grymmt rolig :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Guardian Hearts och Gokudo-kun Manyuki De är inte så romantiska. Killen får spö ett antal gånger men inte överdrivet mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet januari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Jag skulle vilja säga att nästan alla serier innehåller den typen av "kärlek". Det verkar vara så givet i den japanska kulturen att man absolut inte ska visa att man gillar ngn av det motsatta könet. Det visar sig både i filmer och Animeserier från Japan. Jag vettifan, men många serier innehåller iaf de elementen när det gäller kärlek. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2005 Hmm jag kanske e helt ute och cyklar emd vad du menar men Elfen Leid skulle passa in bra där eller Mai himme kan jag väl tänka mig också tenju tenge :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Altarath Skrivet januari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2005 School Rumble? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
L3prechaun Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 tkr att Onegai teacher/twins bör in i den.. även om det inte är så jättemkt "tjej slår kille" så är dom väldigt myys o kolla på o fantatiskt roliga Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg