cainz Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Surfade runt lite och hittade en riktigt bra site som alla som älskar eller hatar serien om EVA bör läsa. Den fick i allafall mig att tänka lite längre än jag gjort förr. Här kommer den: http://www.animenewsnetwork.com/feature.php?id=14 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 mycket bra sida, även om den inte fick mig att tänka om så satt den åtminstone ord på mina tankar :) iaf till en viss del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Trevlig sida ska se om det är nått jag inte visste redan :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Det kunde ju ha fått stått lite mer om alla bibliska och andra religiösa referenser som Evangelion är smockfull av, tycker jag. Egentligen borde alla ha läst Bibeln innan de tittar på Evangelion.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Jag tror faktiskt inte att de religiösa inslagen i serien har så mycket med handligen att göra, det är nog därför han förbisett det en aning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Pretty good B) helt klart värde en look ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Bra, men det stod ju inte mycket som man inte redan förstått, i viss mån i alla fall. Det är ju ganska svårt att undgå bibel associationerna och att det handlar om de presonliga komplexen är tydligt uppvisat. Men visst var det bra, även om man kanske hade hum om vad det handlade om blev man i alla fall något klarare i huvudet ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Bra, men det stod ju inte mycket som man inte redan förstått, i viss mån i alla fall. Det är ju ganska svårt att undgå bibel associationerna och att det handlar om de presonliga komplexen är tydligt uppvisat. Men visst var det bra, även om man kanske hade hum om vad det handlade om blev man i alla fall något klarare i huvudet ... Jovisst, men som sagt: även om den inte fick mig att tänka om så satt den åtminstone ord på mina tankar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Mkt trevlig läsning helt klart, och jag kunde inte sagt det bättre än moberg. Skribenten kunde sätta sina tankar på papper, det såg man. Det skulle jag också vilja vara kapabel till att göra =) De bibliska aspekterna i Evangelion har visserligen näst intill uteblivits här, men man skulle kunna se dem som metaforer för alla karaktärers känslor och problem etc, och då har dem inte alls uteblivit. Går att se denna anime på ett flertal sätt. Grymt bra är den iaf =) Får tacka för länken då ^^ *Bockar och Bugar* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg