sepeMuLLe Skrivet december 1, 2004 Anmäl Share Skrivet december 1, 2004 Jag har lite funderingar. (vet att detta kanske inte passar in under denna del av forumet men hittade ingen som passar) jag ska ta o köpa en "artpod" eller "data ritbord" vad man nu vill kalla det.. dvs. en musmatta med tillhörande penna som man ritar med på datan ;D jag funderar då om nån kan tipsa om en som e bra och vad man ska tänka på innan man köper en.. om vad som är viktigt... tack på förhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 2, 2004 Anmäl Share Skrivet december 2, 2004 Jag har lite funderingar. (vet att detta kanske inte passar in under denna del av forumet men hittade ingen som passar) jag ska ta o köpa en "artpod" eller "data ritbord" vad man nu vill kalla det.. dvs. en musmatta med tillhörande penna som man ritar med på datan ;D Det här skulle nog passa i "Konstplanket". Det enda jag vet är att du inte skall köpa någon billigvara, då den bara kommer irritera dig. Vill du använda plattan för att rita med skall det vara bästa vara, så förbered dig på många tusenlappar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet december 2, 2004 Anmäl Share Skrivet december 2, 2004 "Wacom" är väl fabrikatet de flesta rekommenderar, såvittjagvet. Ska man göra nåt vettigt vill man nog minst ha en med A4-storlek och givetvis tryckkänslig. Men testa en först innan du slänger ut tusenlapparna - jag har provat och funnit att jag inte gillar ritplattor alls, jag föredrar att teckna på papper och skanna in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet december 2, 2004 Anmäl Share Skrivet december 2, 2004 Jag ritar också analogt och scannar.. men en ritbräda är mycket bra för färgläggning! Jag har en Wacom Volito, en liten A5:a... funkar alldeles utmärkt för målning, men inte så bra till att teckna.. då behöver du en större med högre upplösning. Wacom är de enda som tillverkar plattor med pennor utan batterier, vilket gör dem mycket smidiga. Alla Wacoms plattor är naturligtvis tryckkänsliga och har hög uppdateringsfrekvens... Så det är egentligen det enda vettiga valet :P De kostar från ca 600:- och uppåt. Om du kan köpa från USA är det bra, eftersom dollarn är låg nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
olofgr Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 Ja, wacom är det som gäller. Själv har jag haft en Graphire 3 A6, gick ganska bra att både skissa och färglägga med den. För någon vecka sedan bytte jag dock upp mig till en Intuos 3 A4. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 wacom är nog det enda som duger imo har en Intous 2 A4 som gick på ca 6000 att köpa för nått år sedan om jag minns rätt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet december 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 Tack så mkt för alla tips och all hjälp ;) det har varit till stor nytta ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg