Shike Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Detta är min första SpaceArt och oxå den första bilden jag lagt upp på DeviantArt, kommentera gärna och ge lite konstruktiv kritik:D http://www.deviantart.com/view/12758781/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Mycke snygg svårt o ge kritik den är för bra haha ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Oj mmme ze like. Riktigt snyggt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 COOOL du vad har du gjort det hära i för program? För jag tycker den var helt klart alls mäktig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 SNygg heeh igen* Edit:doddis antagligen psh. om ja får gissa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 nej det tror jag inte =P vet inte varför men jag tror inte det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Det är psh, det finns guider för att lära dig göra sådana där planeter. Jag kan dock kritisera en sak på bilden, planeten flyter inte in med bilden av någon anledning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 doddis: jo, den är troligtvis gjord i photoshop. och så svårt är det faktiskt inte, bara du har lite tålamod. finns en hel del tutorials på hur det kan göras. se tex denna, denna, denna, denna eller varför inte denna. jaja, annars var det väl en bra bild Shike... antar jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Dom va skit bra men kan du nån på sv lr och inte om planeter utan färglägga så som manga bilder?? harru det? Ja nu så mm daddis för att göra en bild måste man ha tålamod (vilket inte ja har!!) sen är det vigtigaste! träna träna träna träna träan och TRÄNA!!!!!! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 visst är det viktigt att träna när man målar, men för att göra spacebilder krävs det knappast någon träning alls, åtminstone inte på en sådanhär nivå. tutorials på svenska finns det inte mycket av, då tom svenskar som gör tutoruals gör de oftast på engelska för att nå en bredare publik. dock tycker jag att ebbas tutorial, eller beskrivning av sitt arbetssätt var riktigt bra, och det räcker nästan. men här är har du ändå: färgläggning, teckning + färg, färgläggning igen, ett galleri med flera bra tutorials, mer färgläggning och ännu mer. lycka till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Tackar Tackar!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 riktigt häftig bild :) Som Thosen säger så är det mycket svårt att ge kritik.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 den e rätt snygg, men lite tråkig.. du skulle fått in lite mer färger o inte haft planeten i centrum av bilden... kommenterade redan på animanga, men lika bra o gö de här oxå ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet december 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 1, 2004 Svarar prexis som på animanga oxå: Hmmm, för att kommentera forehead... Ja jag har läst många planettutorials, men har inte riktigt fastnat för någon av dem... Atmosfären är dock 100% tagen ur Greg Martins tutorial... Stjärnorna är inte tagna, men jag antar att de flesta gör dem och planettexturen på det sättet jag gör dem ändå:D Sedan till ebba: Hmmm, vet att den skulle ha suttit nån annanstans än i mitten... Atmosfären har lite fel färg oxå, och bilden kan förbättras på många sätt.... Skall hem och göra ett andra försök, och hoppas på att kunna använda lite fler färger, kanske till och med skall försöka med en nebulosa eller nåt sånt... Och som sagt... Det är ju min första:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg