Vicious Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Alla har vi ju nångång haft en känsla att vilja skapa något, känt kreativiteten och inspirationen flöda. Ofta känner man detta under en viss tid på dygnet, så jag undrar helt enkelt när er "tid" är? Natten, dagen, morgonen, kvällen? Min tid är oftast 22.00 till ca 02.00. Min kreativitet kommer oftast just på kvällen, även om jag kan känna mig kreativ på dan. Men nattetid så skapar ag oftast dom teckningar jag är mest stolt över. När är er tid? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Jag får som mest idéer efter klockan nio på kvällen, förmodligen för att jag oftast går runt i ett halvsovande töcken hela dagarna och inte är riktigt vaken förän då ;) Sen håller det väll i sig till frammåt fyra fem på morgonen ungefär. Natten är helt klart bästa tiden att få någonting gjort på, särskillt på sommaren när det ofta är för varmt på dagarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet november 25, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 jag tycker att vinternätterna är ganska stimulerande, det är tyst och kyligt och det uppstår en så rofylld stämning. En sak att tillägga; musik kan fungera som en"trigger" till mitt skapande, om det nu är på dagen. Men oftast krävs det nånting mer, men musik är ofta ett måste när jag börjar rita. Såvida det inte är bildlektion i skolan, men där dödar man ju bara kreativiteten ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 Svårt att säga, de kommer när de kommer. ibland tidigt på morgon vilket inte är så ofta, men de bara dycker upp ibland! Men jag är mest rädd för att sno andra idéer! OCh de gör ju att arbetet tar längre tid än vad de ska göra och endast idéerna tar ca någon månad att kläcka. Men oftast så blir de att man ''lånar'' från någon annan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aisu Skrivet november 25, 2004 Anmäl Share Skrivet november 25, 2004 det roliga är ju att man teoretiskt tecknar bättre när man är trött. För hjärnan släcker ner den logiskt tänkande hjärn halvan före den kreativa ;) Så när det inte finns lika mycket störningar i den logiska delen så kan den kreativa arbeta mer fritt :) själv så brukar det vara på kvällen man får till bäst bilder men det har varit ett par undantag då man lyckas skapa något vettigt mitt på dagen :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 anytime... spelar ingen roll, kan va lika kreativ på dan som på natten... fast på senaste har ja mest suttit uppe o ritat på nätterna, sover numera på dagarna O_o o självklart flödar musiken genom högtalarna jämt o ständigt, min stora inspiration :) hjärnan står still om de för tyst omkring, lr om de skrikiga skitsyskon i huset >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jasper Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 Tyvärr är min tid mitt på dagen, alltså när jag går i skola. Därför blir jag överlycklig när jag får rita lite! Jag kan nog få fram 3 halvbra teckningar på en timme i skolan. Men jag skulle vilja vara hemma just vid den tiden. Egna pennor och papper är smaskens! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 På kvällen ibland, om jag inte har något annat att göra så brukar det hända att man känenr för att teckna något. Annars så sitter man ju och plottrar i skolan som vanligt ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 På kvällen helt klart....fast det händer såklart att man får fram lite mitt på dagen också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 speciela tider? fan jag blir bara inspirerad av grejjs, oftast av manga lr anime, men oxå film! blir oftast kreativ när jag har tråkigt, alltså på lektioner! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet november 26, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 jo, självklart blir jag inspirerad om jag ser något riktigt grt i en anime eller läser en manga som är cool. Inte bara tiden som gäller, utan också inspirerande saker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 26, 2004 Anmäl Share Skrivet november 26, 2004 Som Ebba är musik min stora inspirations källa. Det är lätt att få massor av ideér från musik och så har jag lust att teckna lite när som helst :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet november 27, 2004 Anmäl Share Skrivet november 27, 2004 Vinternätter samtidigt som ja lyssnar på Röyksopp. Det är då jag blir som mest inspirerad. Har suttit o skrivit min novell i svenskan på nätterna. Om man ska lyssna på musik för inspiration tycker jag det är skönare med musik utan sång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet november 27, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 27, 2004 Exakt, är det sång med sjunger man bara med i tanken. Åtminstone när man skriver. Ritar man kvittar det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Ju mer alkohol, desto stadigare blir man på handen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 jasså O_o blir väldigt mycke ostadigare XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Nån gång under skoltid men även på vintern under lovet när det är kyligt och det är nån mysig stämning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 problem jag har när jag tecknar är att när man har lust att teckna så går det som sämst, ofta! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 ungefär samma här ^^ jag fick ta och sudda ut min "jätta fina" bild TIO gånger innan jag blev någe lunda nöjd ._.' Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg