everski Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Kan ni inte ta och ändra så att enbart moderatorerna för ett forum kan lägga upp olika omröstningar? Blir bara så mycket larv kring alla dessa "Rösta på din favorit bland tre dåliga serier!". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanji-san Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Nja jag tycker nog att alla ska få göra omröstningar. Men jag tycker att det ska finns moderatorer som kan ta bort "onödiga" omröstningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tyko Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Vilka omröstningar skall isf klassas som "Onödiga", det är ju en relativ fråga, alla icke animerelaterade eller vadå?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nerobelez Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Vilka omröstningar skall isf klassas som "Onödiga", det är ju en relativ fråga, alla icke animerelaterade eller vadå?? I en omröstning om t.ex. Vilken Anime serie är bäst? så är det väldigt onödigt med en "poll" som innnehåller 10 st serier eftersom det finns så oerhör många fler serier som folk tycker om. Men en sådan tråd utan någon poll är väl okej. Dock så vore det bästa om man var tvungen att ha med någon form av motivering också, eftersom det inte blir lika tråkigt att läsa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrioil Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 jag stör mig inte så mycket... med en poll här och var har jag ju något att göra. så e det kul och se när folk skäller på varann :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Vilka omröstningar skall isf klassas som "Onödiga", det är ju en relativ fråga, alla icke animerelaterade eller vadå?? I en omröstning om t.ex. Vilken Anime serie är bäst? så är det väldigt onödigt med en "poll" som innnehåller 10 st serier eftersom det finns så oerhör många fler serier som folk tycker om. Men en sådan tråd utan någon poll är väl okej. Dock så vore det bästa om man var tvungen att ha med någon form av motivering också, eftersom det inte blir lika tråkigt att läsa. Det är enbart dumt att lägga upp en sådan poll ja. Fler moderatorer säger jag, och aktivare, om en och samma person skapar över 10 halvt onödiga trådar(som har så litet syfte så det mest verkar som om personen i fråga bara vill höja sitt postcount) är det ett bevis på att det behövs moderatorer, eller en regel som "skapa för f*n inte 7 trådar/timmen", det blir lätt tröttsamt och irriterande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Wilcon: Hmm, känner igen det där, nån ny medlem som lagt upp hur många polls osm helst.. borde finnas en gräns.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Tycker som everski, dunka in ett gäng folk som kan hålla vettiga diskussioner osv och som kan sin anime för att göra polls, blir för många polls i längden och dom upprepar sig bara efter ett tag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Eller i allafall sätta in en gräns. 1 i veckan eller något! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet april 4, 2004 Anmäl Share Skrivet april 4, 2004 Det har blivit lite väl mycket "onödiga" polls, det håller jag med om. Jag har stängt av pollfunktionen i en del forum för ett tag framöver, så får vi se om behovet verkligen är så stort. Jag har även ett par moderatorer på g, så det ska nog bli ordning inom kort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Att stänga av pollfuntionen är inte nödvändigt, grejen är att ha lite strängare regler. En topic måste förstås ha ett bra syfte också, så en poll som "love hina or not" är onödvändig. Skapa en tråd för alla Love Hina fans att skriva och diskutera i istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Sträng moderering är inte negativt.. Det filtrerar bort dom oseriösa. Edit: Man skulle kunna ta bort visning av antal inlägg skrivna, så slipper man post-whoring.. (tycker jag vore en bra idé) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Man skulle kunna ta bort visning av antal inlägg skrivna, så slipper man post-whoring.. (tycker jag vore en bra idé) Jo, jag har funderat på det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Tycker jag också... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ailon Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Det var ett bra förslag, ta bort "inlägg: ***" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nerobelez Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Är också helt för en borttagning av "post-counten". Finns risk till att det blir väldigt spammigt när folk ska försöka nå upp till xxx antal posts. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akujin Skrivet april 5, 2004 Anmäl Share Skrivet april 5, 2004 Det finns ju en lekpark om folk vill svamla med polls och sån't. Även om det sabbar lite av charmen med ett forum att ta bort hur många poster man gjort så håller jag faktiskt med om att postcounts kan göra att folk spammar för mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg